Friday, Mar 29, 2024

صفحه نخست » پوپولیست‌ها ناخواسته بیشترین منفعت را به همدیگر می‌رسانند، مهرزاد نکوروح

Mehrzad_Nekourouh.jpgاین روزها دانش‌آموزی محجبه مجددا فرانسه را با بحرانی عظیم روبرو کرده:

در برخوردی که روز ۲۸ فوریه گذشته در مدرسه موریس راول اتفاق افتاد، مدیر مدرسه به سه دانش‌آموز دختر تذکر داد که باید طبق قانون لاییسیته فرانسه، پوشش اسلامی ‌را از سر خود در محیط مدرسه بردارند.
دو دختر بلافاصله اطاعت نمودند، اما دختر سوم سرپیچی کرد و به مجادله با مدیر مدرسه پرداخت.
در روزهای بعد، مدیر مدرسه در شبکه‌های اجتماعی تهدید به مرگ شد.

و در حال حاضر، یک ماه پس از اتفاقات فوق:

ـ این دانش آموز به خاطر تهمت‌های کذب نسبت به مدیر مدرسه خود، تحت پیگردهای قانونی قرار خواهد گرفت
ـ اعتصاب هایی در مدارس شکل می‌گیرند و مسئله عدم امنیت معلم‌ها و مدارس بخاطر اسلامیست‌ها، تبدیل به بحران جدیدی شده.

بحدی که گابریل آتال، نخست‌وزیر جوان و تازه کار فرانسه، طی مصاحبه‌ای در اخبار شب ۲۷ مارس در یک‌ کانال مهم تلویزیون فرانسه اعلام کرد: حاکمیت علیه این دختر دانش‌آموز برای شکایت بر اساس تحریف حقایق و تهمت‌های کذب، شکایت می‌نماید.
چرا که این دختر محجبه علیه مدیر مدرسه‌ خود شکایت کرده بود ولی پس از تحقیقات، معلوم شد که دختر مسلمان در شکایت خود دروغ گفته:
این دختر مسلمان ادعا کرده بود که مدیر مدرسه با وی بخاطر داشتن پوشش اسلامی خشونت کرده بوده.
سپس این دختر ادعای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. و مدیر مدرسه بدین خاطر تهدید هایی به مرگ دریافت کرده بود.
و در نتیجه این فعل و انفعالات، مدیر مذکور تصمیم به استعفا از سمت خود گرفت.

و اما، در سال‌های اخیر، دو معلم مدرسه بدلایل مشابه بطرز فجیعی بخاطر شغل خود کشته شدند‌. امری که جامعه فرانسه را بشدت شوکه نمود.
بدین دلایل، جامعه فرانسه تهدیدهایی از این دست علیه مدارس یا معلم‌ها را بسیار جدی میگیرد. و با آنها با جدیت برخورد می‌کند.
در سال ۲۰۲۰، ساموئل پاتی، آموزگار فرانسوی در رشته "تاریخ جغرافی و تربیت مدنی"، در خیابانی در مجاورت مدرسه خود در حومه پاریس هدف حمله یک اسلامیست چچن قرار گرفت. اسلامگرای افراطی در این حمله وحشیانه سر معلم فرانسوی را برید!!
و چند ماه پیش، در اکتبر ۲۰۲۳، یک اسلام‌گرای چچن دیگر وارد مدرسه‌ای در شهر آراس فرانسه گردید و بعد از تعقیب کردن افراد حاضر، در نهایت یک معلم بنام دومینیک برنارد را در مدرسه‌اش با ضربه چاقو به قتل رساند.
تهدید‌های مشابه بسیارند و برخی میپرسند فرانسوی‌ها را چه میشود که هر روز قانون‌های رادیکال تر وضع میکنند.

در چنین جوی، روز جمعه پیش، مدیر مدرسه ‌این دختر دانش آموز در پاریس، تصمیم خود به کناره‌ گیری را در ایمیلی خطاب به همکارانش در مدرسه موریس راول اعلام نمود: «در نهایت، به دلیل نگرانی برای امنیت خودم و مدرسه، تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گرفتم»
و ضمن سپاسگذاری از همکارانش به خاطر حمایت‌شان نوشت: «پس از هفت سال تلاش و کار در کنار شما و ۴۵ سال در خدمت آموزش و پرورش، بدلایل شخصی از شغل خود استعفا مینمایم»
در ادامه، دادستان پاریس هم اعلام کرد که تا کنون دو نفر در رابطه با تهدید به قتل این مدیر مدرسه بازداشت گشته‌اند.
• تجزیه و تحلیل‌ها و تحولات جامعه و سیاسی نشان می‌دهند که عملکردهای فجیع اسلام گرایان افراطی، بیشترین منفعت را به احزاب افراطی آنتی خارجی و آنتی مهاجرت میرسانند. بحدی که حتی حزب راست فرانسه به گفتمانی بسیار رادیکال روی آورده.
• در نتیجه، پوپولیست‌ها و افراطی‌ها ناخواسته بیشترین منفعت را به همدیگر می‌رسانند. و با افکار عمومی بیشترین بازی‌ها را میکنند.
و در واقع این مردم هستند که این وسط، قربانی می‌گردند و بیشترین صدمه را از هر دو جانب متحمل می‌گردند.
چنین عملکردهایی باعث بالا رفتن چشمگیر آرای احزاب راست افراطی می‌شوند چنانچه مارین لوپن در حال حاضر در نظر سنجی‌ها بیشترین شانس را برای احراز مقام ریاست جمهوری در انتخابات آینده فرانسه داراست. چنانچه حزب وی، در انتخابات پیشین، پیروزی‌های تاریخی بدست آورد. و به قدرت دوم مجلس فرانسه تبدیل گردید.

• همچنین عملکردهای اسلامیست‌ها مانند همین دختر دانش آموز یا تروریست‌های فوق الذکر، بشدت بضرر کل مسلمانان فرانسه میباشد. و شکاف‌های عظیمی در جوامع ایجاد میکنند.
چنانچه اکثریت مسلمانان فرانسه، تروریست یا رادیکال نیستند.

• دقیقا همانطور که در جامعه ایرانی، حاکم اسلامیست بیشترین منفعت را از عملکردهای افراطی و آنتی دمکراتیک پهلوی پرستان و شاه پرستان و حتی دیگر نهادها و شخصیت‌های پوپولیست می‌برد.
حتی گفتمان و افکار فاشیستی پهلوی پرستان در واقع بنفع ج ا میباشند.
و این عملکردهای افراطی بضرر خود پهلوی پرستان هم میباشند.
و بالاخره، مردم و کشور ایران، این وسط، بیشترین صدمه را از طرف هر دو جانب متحمل می‌گردند. و قربانی می‌گردند.

لینک https://t.me/populismir



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy