Friday, Mar 29, 2024

صفحه نخست » دردناکترین حمله اسرائيل به نیروهای حزب‌الله و بشار اسد + ۴۲ کشته

ایران اینترنشنال - بر اساس گزارش جدید دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حداقل ۳۵ سرباز سوری و ۷ نیروی حزب‌الله لبنان در حملات روز جمعه اسرائیل در حلب در شمال سوریه کشته شدند.

7kotlet.jpgبه گفته این سازمان غیردولتی مستقر در بریتانیا که دارای شبکه گسترده‌ای از منابع در سوریه است، این حملات در سحرگاه روز جمعه ۱۰ فروردین، انبارهای تسلیحات گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان تحت حمایت جمهوری اسلامی در نزدیکی فرودگاه حلب را هدف قرار داد.

در این گزارش‌ها، اسرائیل عامل حمله معرفی شده اما این کشور هنوز واکنشی رسمی به این گزارش‌ها نشان نداده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از وقوع سه انفجار در اطراف فرودگاه بین‌المللی حلب خبر داد و خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد پنج عضو حزب‌الله لبنان در حمله‌های اسرائیل به حلب کشته شده‌اند.

خبر حمله به حلب در بامداد روز جمعه ۱۰ فروردین، تنها ساعاتی پس از انتشار خبر حمله به یک سایت مورد استفاده سپاه پاسداران در سیده زینب در نزدیکی دمشق در شامگاه پنج‌شنبه منتشر شد.

روزنامه جروزالم پست، به نقل از پایگاه خبری صدای پایتخت سوریه، گزارش داد تنها دو ساعت قبل از حمله، رهبران سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، ارتش سوریه و نیروهای حشد الشعبی مورد حمایت جمهوری اسلامی، جلسه‌ای در ساختمانی که مورد اصابت قرار گرفت، برگزار کرده بودند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گفته رسانه‌های دولتی سوریه، در این حمله یک ساختمان فرو ریخته و دست‌کم دو نفر زخمی شده‌اند.

در همین زمینه:

ترور معاون فرمانده یگان موشکی حزب‌الله در حمله پهپادی به جنوب لبنان

ارتش اسرائیل اعلام کرد علی نعیم، معاون فرمانده یگان موشکی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان را که تحت حمایت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، در یک حمله پهپادی از بین برده است.

ارتش اسرائیل گزارش داد این حمله اوایل روز جمعه ۱۰ فروردین در جنوب لبنان انجام شد و این فرمانده ارشد حزب‌الله در حالی که سوار بر یک خودرو در شهر البازوريه در نزدیکی صور بود، کشته شد.

به گفته ارتش اسرائیل، نعیم «منبع مهمی از دانش در گروه تروریستی حزب‌الله و رهبر این گروه در زمینه راکت‌ها» تلقی می‌شود.

ارتش اسرائیل افزود که نعیم یکی از رهبران برنامه موشک‌های با کلاهک سنگین حزب‌الله و مسوول انجام و برنامه‌ریزی حملات علیه غیرنظامیان اسرائیلی بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy