Friday, Mar 29, 2024

صفحه نخست » دختر پارسی نماینده میراث فرهنگی ایران در مسابقه دختر شایسته جهان

missiran.jpgدر نوروز ۱۴۰۳ موسسه فرهنگی «دختر شایسته پارسی» به مسابقه «خانم جهان» (دختر شایسته جهان) افزوده شد تا نماینده «میراث ملی فرهنگی» منطقه باشد

در مسابقه «خانم جهان» یا همان «دختر شایسته جهان» (Miss Universe) ۲۰۲۴ یک نماینده ایرانی حضور خواهد داشت.
گلشن بختیاری بنیان‌گذار «دختر شایسته پارسی» (Miss Persia، میس‌پرشیا) است که در ایتالیا برگزار می‌شود. هر زنی با ملیت ایرانی، ازبک، تاجیک یا افغان (به شرط فارسی‌زبان بودن) می‌تواند در آن شرکت کند. نماینده منتخب «دختر شایسته پارسی» در هفتاد و سومین دوره مسابقه «خانم جهان» Miss Universe، که تابستان امسال در مکزیک برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. گلشن بختیاری، که سابقه حضور در مسابقاتی از این دست در ایتالیا را دارد، به ایندیپندنت فارسی گفت که با مذاکرات فراوان توانسته است مجوز ورود به این رقابت‌ها را بگیرد.


آوا وهنشان، دختر ایرانی-آمریکایی، که در این مسابقه شرکت می‌کند، با تاکید بر اینکه مسابقه دختر شایسته تنها دربردارنده ملاک‌های ظاهری نیست، گفت: «در شرایطی که دختران در ایران نمی‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، می‌خواهم صدای دختران ایران باشم.»

در نوروز ۱۴۰۳، موسسه فرهنگی «دختر شایسته پارسی» به مسابقه «خانم جهان» افزوده شد تا نماینده «میراث ملی فرهنگی»

اتباع خارجی هم اگر ۶ ماه در ایران زندگی کرده باشند، امکان نام‌نویسی دارند. افرادی که اکنون صاحب‌عنوان دختر شایسته در کشوری دیگرند هم به شرطی که ملیت ایرانی داشته باشند، می‌توانند نامزد شوند. در حال حاضر امکان نام‌نویسی دختران ایرانی ساکن داخل کشور مهیا نیست، اما زنان و دختران ایرانی که با ویزای اقامتی معتبر در کشور دیگری ساکن‌اند، می‌توانند نام‌نویسی کنند.

داوطلبان برای شرکت در این رقابت باید بالای ۱۸ سال داشته باشند. مجرد یا متاهل بودن و یا داشتن فرزند در نحوه رقابت بین داوطلبان تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

جزئیات بیشتری درمورد رقابت‌ها اعلام نشده است، اما گمان می‌رود دختر پارسی به‌جای پرچم کشور ایران «پرچم کاویانی» حمل کند.

مسابقه نهایی ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ در مکزیک و طی سه روز برگزار خواهد شد. در این سه روز نامزدها معرفی می‌شوند و ‌برنامه‌های فرهنگی-هنری نیز برگزار خواهد شد.

نام داورها مطابق با قوانین «خانم جهان» تا ۶ هفته قبل از مسابقه اعلام نخواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy