Monday, Apr 1, 2024

صفحه نخست » تماس تلفنی وزیر امور استراتژیک اسرائیل با پوریا زراعتی

isr1.jpgایران اینترنشنال - ران دِرمِر، وزیر امور استراتژیک و مشاور امور راهبردی نخست‌وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با پوریا زراعتی مجری ایران اینترنشنال، ضمن محکوم کردن حمله‌ افراد ناشناس با چاقو به او و آرزوی بهبودی‌اش تاکید کرد ایرانیان آزادی‌خواه و مردم اسرائیل در جنگ در چند جبهه علیه یک دشمن مشترک‌اند.

این سیاستمدار ارشد اسرائیلی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ضمن اشاره به گسترش «تروریسم سپاه پاسداران» در اروپا، ابراز امیدواری کرد سیاست دولت‌های اروپایی و بریتانیا در زمینه مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی و قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی تغییر کند.

درمر شهریور ماه سال گذشته، هم‌زمان با سالگرد مهسا امینی، در گفت‌وگویی با پوریا زراعتی بر اراده‌ کشورش در همراهی با ملت ایران در مبارزه با جمهوری اسلامی برای رسیدن به آزادی در ایران و صلحی پایدار در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

زراعتی بعدازظهر جمعه ۱۰ فروردین، هنگام خروج از منزلش در لندن هدف حمله قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد.

در پی این حمله شمار فراوانی از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی از جمله مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی، حامد اسماعیلیون، شیرین عبادی و علیرضا آخوندی در پیام‌هایی حمله به زراعتی را محکوم کردند.

روزنامه استاندارد روز ۱۱ فروردین به نقل از یک شاهد عینی نوشت دو مرد جوان پس از زدن احتمالا چهار ضربه چاقو به این روزنامه‌نگار در حالی که می‌خندیدند، سوار خودرو شدند و محل حادثه را به سرعت ترک کردند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پلیس لندن اعلام کرد با توجه به شغل فرد مضروب به عنوان خبرنگار در رسانه فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا، به علاوه تهدیدات متعدد در چند وقت اخیر نسبت به این گروه از خبرنگاران، این حادثه از سوی افسران متخصص از فرماندهی ضدتروریسم در دست بررسی است.

آدام بیلی، سخنگوی ایران‌اینترنشنال در مصاحبه با هفته‌نامه آبزرور گفت به نظر می‌رسد حمله به زراعتی از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

در این حال مهدی حسینی متین، کاردار سفارت ایران در لندن دست‎ داشتن جمهوری اسلامی در این حمله را رد کرد. او روز ۱۱ فروردین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما هرگونه ارتباط با این ماجرا را تکذیب می‌کنیم.»

***

حرف آخر با پوریا زراعتی - گفت‌وگو با وزیر امور استراتژیک اسرائیل



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy