Wednesday, Apr 17, 2024

صفحه نخست » در حمله پهپادی حزب‌الله؛ ۱۳ نیروی ذخیره ارتش اسرائیل زخمی شدند

drone.jpgرسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که شمار مجروحان حمله امروز حزب الله لبنان به منطقه عرب العرامشه به ۱۸ نفر رسیده است.

به گزارش نیروی دفاعی اسرائیل از این گروه ۱۴ نفر از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل بوده اند.

منابع درمانی محلی گفته‌اند وضع شش نفر از مجروحان وخیم است و دو نفر دیگر هم جراحت‌های جدی دارند.

پیشتر حزب‌الله لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد، روز چهارشنبه اعلام کرده بود که در واکنش به کشته شدن اعضا و فرماندهان این گروه توسط ارتش اسرائیل، موشک‌ها و پهپادهایی را به سمت تأسیسات نظامی اسرائیل در «عرب العرامشه» شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین، گفته بود که در حملات هوایی خود به جنوب لبنان سه شبه‌نظامی حزب‌الله، از جمله دو فرمانده آنها را کشته است.

مباران اسرائیل بر مواضع حزب‌الله در پی زخمی شدن 14 سرباز اسرائیلی در الجلیل اعلی

ارتش اسرائیل حال 6 تن از سربازان زخمی آن در حملات از جنوب لبنان را وخیم گزارش کرد

العربیه - به‌دنبال حمله موشکی به یک ساختمان نظامی در منطقه «عرب العرامشه» در الجلیل اعلی ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک مجتمع نظامی متعلق به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله را در جنوب لبنان بمباران کرده است.

ارتش اسرائیل چهارشنبه بیست و نهم فروردین ضمن تایید زخمی شدن 14 سرباز اسرائیلی در حمله موشکی بر الجلیل اعلی حال 6 تن از سربازان زخمی در این حمله را وخیم اعلام کرد.

پیش از آن و در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که در حمله پهپادی از جنوب لبنان به ساختمان نظامی در منطقه «عرب العرامشه» در شمال اسرائیل، 18 سرباز ارتش این کشور زخمی شدند که حال 3 نفر از آنها وخیم است.

در ادامه تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و اسرائیل، ارتش اسرائیل چهارشنبه خبر داد که یک مجتمع نظامی حزب الله در شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را در حملات هدف گرفته است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل در واکنش به هدف گرفته شدن منطقه «عرب العرامشه» در الجلیل اعلی، ارتش اسرائیل به مبدأ انجام این حملات پاسخ داده است.

تلویزیون رسمی اسرائیل، ساعات اولیه چهارشنبه به نقل از اورژانس این کشور گزارش داد که بر اثر مورد اصابت قرار گرفتن یک ساختمان در عرب العرامشه در شمال اسرائیل، 6 نفر زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

این شبکه اسرائیلی جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد، اما رسانه‌های محلی تایید کردند که 5 فروند موشک به حریم هوایی «الجلیل غربی» نفوذ کرده که یکی از آن‌ها در منطقه عرب العرامشه سقوط کرده است.

این عملیات پس از آن صورت گرفت که حزب‌الله لبنان ساعات بامداد چهارشنبه اعلام کرد که طی 5 عملیات با موشک‌های هدایت شونده پایگاه‌های نظامی در شمال اسرائیل از جمله واحد کنترل هوایی در پایگاه «میرون» را هدف گرفته و تجهیزات این پایگاه‌ها را منهدم کرده است.

این تشدید تنش‌ها چند ساعت پس از اعلام خبر کشته شدن 3 تن از اعضای حزب الله لبنان از جمله یکی از فرماندهان ارشد این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در حملات اسرائیل به جنوب لبنان در روز سه‌شنبه رخ داد.

ارتش اسرائیل با نشر ویدیویی طی بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرده است که یک جت جنگنده آن «اسماعیل یوسف باز»، یکی از فرماندهان منطقه ساحلی حزب‌الله را با هدف گرفتن خودروی او در منطقه «عین بعال» در جنوب لبنان کشته است.

در بیانیه ارتش اسرائیل گفته شده که اسماعیل باز «در تدارک و طرح‌ریزی شلیک راکت‌ها و موشک‌های ضدتانک از منطقه ساحلی لبنان به سوی اسرائیل نقش داشته است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy