Friday, Apr 19, 2024

صفحه نخست » حمله اسرائیل به حومه اصفهان

attack.jpg- شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیل در حمله‌ای «بسیار محدود» با سه موشک سایت پدافند هوایی در نزدیکی اصفهان را هدف قرار دادند که بخشی از حفاظت از تاسیسات اتمی نطنز است.

- به گفته این مقام، هدف اسرائیل از این حمله ارسال سیگنالی به جمهوری اسلامی بود که اسرائیل این قابلیت‌ها را دارد اما به دنبال تشدید اوضاع نیست

نیویورک تایمز: سه مقام ایرانی حمله به یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر اصفهان را تأیید کردند، اما نگفتند کدام کشور این حمله را انجام داده است

برخی مقامات ایرانی ادعا کرده اند که عملیات امشب پهپادها از داخل کشور صورت گرفته و به حومه ۲ شهر تبریز و اصفهان حمله کرده اند

یک مقام ایرانی به رویترز: انفجارها در اصفهان احتمالا ناشی از «نفوذ» بود نه حمله

ایران‌اینترنشنال - رویترز به نقل از یک مقام ارشد جمهوری اسلامی نوشت که «هیچ برنامه‌ای برای انتقام فوری» از حمله روز جمعه اسرائیل وجود ندارد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که هیچ گزارشی از حمله با مبدا خارج از خاک ایران انجام وجود ندارد و «بیشتر احتمال نفوذ است تا حمله خارجی».

شهروندان پس از حمله‌ها به ایران: مقامات جمهوری اسلامی به دروغ می‌گویند خبری نبوده

پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر حملات روز جمعه اسرائیل به نقاطی از ایران از جمله پایگاه شکاری هشتم نیروی هوایی در نزدیکی اصفهان، شهروندان ایرانی در پیام‌هایی به ایران‌اینترنشنال از حکومت ایران به ویژه به دلیل نوع پوشش خبری این حمله انتقاد کردند.

یک مخاطب ایران‌اینترنشنال ساکن شاهین‌شهر در ویدیویی گفت صبح جمعه ۳۱ فروردین خانه‌اش در شاهین‌شهر حداقل چهار پنج بار لرزیده اما مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند هیچ انفجاری نبوده است.

یک شهروند دیگر که در نزدیکی پایگاه هشتم شکاری اصفهان زندگی می‌کند گفت انتظار ندارد مقام‌های جمهوری اسلامی حقیقت آنچه امروز در این منطقه رخ داد به مردم بگویند.

او افزود: «احتمالا جمهوری اسلامی منکر حمله اسرائیل می‌شود.»

شهروندانی از شهرهای نجف‌آباد و شاهین‌شهر با ارسال پیام‌هایی به ایران‌اینترنشنال در روز جمعه گفتند صدای انفجارهای اصفهان را در شهر محل زندگی‌شان شنیده‌اند.

شوکریا برادوست، تحلیل‌گر: شاید ایران حمله را انکار کند تا مجبور نباشد به آن پاسخ دهد

شوکریا برادوست، تحلیلگر روابط بین‌الملل، به ایران‌اینترنشنال گفت: «اسرائیل بعد از حمله جمهوری اسلامی توانست ائتلاف گسترده‌ای علاوه بر کشورهای غربی، با کشورهای منطقه به‌وجود بیاورد و به نظر می‌رسد حمله امشب واکنش نظامی محدودی از جانب اسرائیل بود که مورد توافق ائتلاف هم بود.»

او افزود: «به نظر می‌رسد همانند جنگ ایران و عراق که کشورهای منطقه از صدام حمایت کرده‌اند، اگر جنگی میان اسرائیل و جمهوری اسلامی آغاز شود، این کشورها از اسرائیل حمایت خواهند کرد زیرا هیچ وقت جمهوری اسلامی را به عنوان یک کشور نرمال قبول نکرده‌اند. با این حمله محدود ممکن است جمهوری اسلامی آن را انکار کند تا مجبور نباشد پاسخی بدهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy