Saturday, Apr 20, 2024

صفحه نخست » تحلیل و گزارشی کوتاه از "فرماندهان بزدل و ترسوی" تاسیسات پدافند هوایی اصفهان

taghvayee.jpgبابک تقوایی (کارشناس نظامی و دفاعی) در توئیتر نوشت: بامداد روز گذشته، نیروی هوایی اسراییل دست به حمله ای هوایی به ایران در پاسخ به حمله ترکیبی و ناموفق پهپادی/موشکی سپاه به اسراییل زد. جنگنده های اسراییلی اف-۱۶آی سوفا با شلیک موشکهای بالستیک هواپرتاب برفراز عراق رادار سامانه پدافندی اس-۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری تاکتیکی را منهدم کردند.

پس از این حمله که نیروی پدافند هوایی ارتش از دفع آن عاجز بود، فرمانده نادان گردان اس-۳۰۰ مربوطه دستور گسترش و پنهان سازی اقلام برجای مانده سامانه چون موشکهای زمین به هوای آن در میان خانه های سازمانی پایگاه را داد تا از آنها و ساکنانشان به عنوان سپر انسانی جهت محافظت از آنها استفاده کند. تصویر زیر نشان دهنده پرتابگر موشک این سامانه ساعاتی پس از حمله در کنار خانه های سازمانی می‌باشد.

با این حمله، نیروی هوایی اسراییل نه تنها عجز و ناتوانی پداجا و نیروی هوافضای سپاه در محافظت از حریم هوایی ایران و به خصوص تاسیسات اتمی ایران به نمایش گذاشتند بلکه نشان دادند برخی از فرماندهان پداجا همچون همتایانشان در سپاه آماده استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی هستند. پنهان سازی موشکهای زمین به هوا در میان خانه های سازمانی پایگاه هشتم شکاری تنها از یک فرمانده بزدل و ترسو بر می آید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy