Thursday, May 2, 2024

صفحه نخست » تمجید نکونام از سردار احمد شهریاری از سپاه، مدیرعامل آینده استقلال

nekoonam.jpgاخذ اعتراف اجباری از معترضان، تعطیلی برنامه نود، نابودی باشگاه صباباتری و کاهش بودجه استقلال، جزو کارنامه قبلی مدیران جدید آبی‌پوشان است

امیرحسین میراسماعیلی - ایندیپندنت فارسی

جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران، پیش از دیدار سرنوشت‌ساز این تیم مقابل تراکتور که ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به وقت ایران در تبریز آغاز می‌شود، ضمن تمجید و تعریف از عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌ فارس که اخیرا دستور داده نام باشگاه استقلال تغییر کند، از عملکرد سردار احمد شهریاری، از فرماندهان سپاه سپاسداران که به‌عنوان گزینه اصلی جانشینی علی خطیر مطرح است، نیز دفاع کرد.

در روزهای گذشته و پس از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ دولتی خلیج‌ فارس، تغییر نام این باشگاه پرطرفدار به «استقلال خلیج‌ فارس» انتقادها و اعتراض‌های پرشمار روزنامه‌نگاران و هواداران استقلال را به دنبال داشت. آن‌ها با اشاره به اهمیت نام و نشان این باشگاه ورزشی که پس از انقلاب ۱۳۵۷ هم از «تاج» به «استقلال» تغییر نام یافت، این عوض شدن دوباره نام و اضافه شدن یک پسوند به آن را موجب به‌ وجود آمدن حواشی جدیدی برای باشگاه محبوبشان در مسابقات بین‌المللی تفسیر کردند.

با این حال، جواد نکونام که طی ماه‌های قبل با علی خطیر، مدیرعامل استقلال، تنش‌های شدیدی داشته است، ادعا کرد: «واگذاری استقلال اتفاق بزرگی بود. همه این واگذاری را به فال نیک می‌گیریم. از آقای علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، همکاران ایشان و همین‌طور سردار شهریاری تشکر ویژه می‌کنم. تنها چند روز بعد از حضور رسمی‌شان در استقلال، قدم مهمی برداشتند و بخشی از طلب بازیکنان را واریز کردند. با حضور آن‌ها، به آینده استقلال امیدواریم. به‌ طور قطع همه چیز منظم‌تر خواهد بود و شک نداریم زیرساخت‌ها هم درست می‌شود.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

ادعای جواد نکونام درباره آینده روشن باشگاه استقلال با هلدینگ خلیج‌فارس در حالی مطرح می‌شود که عبدالعی علی‌عسگری در زمان مدیریتش بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، عملکردی کاملا انتقادبرانگیز داشت، از جمله تعطیلی برنامه «نود» که از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بود. عملکرد ضعیف علی‌عسگری در این سازمان و ریزش شدید مخاطبان صداوسیما در دوران ریاست او کار را به جایی رساند که او اولین رئیس این نهاد حکومتی در ۴۵ سال اخیر بود که دوره مدیریتش برای پنج سال دوم تمدید نشد.

انتصاب شماری از بازجوهای اطلاعاتی به‌عنوان دبیر بخش‌های خبری صداوسیما و رونمایی از «بازجو-خبرنگارها» که ساخت گزارش امنیتی «طراحی سوخته» و اخذ اعتراف اجباری از فعالان کارگری هفت‌تپه نمونه‌ای از آن است، باعث شد تا وزارت خزانه‌داری آمریکا در خردادماه ۱۳۹۷، عبدالعلی علی‌عسگری را به دلیل «حمایت از سانسور و نقض حقوق‌بشر» درفهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار دهد.

در همین حال، سردار احمد شهریاری، گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال، هم که جواد نکونام از او تمجید می‌کند، پس از ورود به عرصه فوتبال به دستور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و به عهده‌ گرفتن سمت مدیرعاملی باشگاه صباباتری قم، زمینه‌ انتقال ناگهانی این باشگاه موفق را از تهران به قم و سپس سقوط آن به دسته‌‌های پایین‌تر را رقم زد که سرانجام به نابودی این تیم منتهی شد.

او همچنین در سال ۱۳۹۲ و زمانی که در دولت محمود احمدی‌نژاد عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال شد، در اقدامی عجیب از کاهش ۲۰ درصدی بودجه این تیم نسبت به تیم‌های پرسپولیس و سپاهان دفاع کرد و آغازگر روند یک دهه‌ای ناکامی آبی‌پوشان در فوتبال ایران شد.

با تمام این‌ها، روند ثابت نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های اخیر که افراد با کارنامه منفی را در مناصب مدیریتی عالی‌تر می‌نشاند، موجب شده است که حالا عبدالعلی علی‌عسگری و احمد شهریاری همه‌کاره پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایرانی شوند و جواد نکونام نیز برای ماندن در این تیم و رسیدن به هدفش برای برکناری خطیر، دست به دامن این افراد شود.

خبرگزاری مهر، روز گذشته در گزارشی خبر داد که از روز یکشنبه هفته جاری و پس از تشکیل اولین جلسه هیئت‌مدیره با حضور مالکان جدید، اختیارات علی خطیر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و با دستور علی‌عسگری، اکنون احمد شهریاری که در صداوسیما هم معاون مالی علی‌عسگری بود، به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس «مسئولیت اغلب امور باشگاه از جمله انتصاب‌ها، تغییرات و پرداخت‌های مالی» را برعهده خواهد داشت تا خطیر از همین حالا به فکر سمتی دیگر در ورزش ایران باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy