Monday, May 6, 2024

صفحه نخست » جمهوری اسلامی جایگزین ندارد

faghih.jpgح.درویشی - دیدگاه و طرح آقای مهدی نصیری مبنی بر اتحاد تاج زاده تا شاهزاده اگر چه دیر طرح شده است و انتظار می رفت سالها قبل توسط سیاسیون طرح وبه منصه ظهور می رسید تا حداقل شاهد کارایی آن در پشتیبانی و هدایت صحیح جنبش «زن زندگی آزادی» باشیم به فال نیک می گیریم.

متاسفانه افتراق بین جناح ها، پشت جوانان را خالی گذاشت تا حاکمیت هر آنچه توانست ددمنشانه به ظهور رساند.

ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است این طرح میمون را مبارک می دانم این ایده خواب از سر سردمداران نظام خواهد ربود.

آنها پیشتر مسرورانه نظام جمهوری اسلامی را فاقد جایگزین می دانستند.

مواضع برخی تریبون‌های نظام اگر چه از روی خودخواهی و از باد غبغب بیرون آمده باشد اما هشداری بود برای جمیع کنش‌گران که آقای نصیری آنرا به خوبی اگر چه دیر دریافتند.

«شبکه دولتی انگلیس همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی فاقد جایگزین است. در طول ۳۶ سال گذشته هرگز جریانی در مخالفت با حکومت جمهوری اسلامی ظهور نکرده که بخش عمده‌ای از جامعه آن را به عنوان آلترناتیو حکومت بپذیرند»
(۵اسفند ۱۳۹۳. کیهان )

عاملی امام جمعه اردبیل :« جمهوری اسلامی هیچ جایگزینی ندارد چرا که اگر آنها بخواهند براین مملکت حکمرانی کنند انتقام ۴۰ ساله خود را از این ملت خواهند گرفت و با قتل عام سراسری ونسل کشی حمام خون به راه می اندازند » (۲۹ آذر ۱۳۹۸. ایسنا )

محمد رضا باهنر :« جمهوری اسلامی هیچ جایگزینی ندارد » (۶بهمن ۱۴۰۱. اقتصاد آنلاین )

جمهوری اسلامی با خیالی راحت خر مراد خود را سوار و در نبود اپوزسیون کارآمد یکه تازی کرده است.
تک روی ، تک‌گویی ، کنش انفرادی و گروهی نه تنها نتوانست پشت نظام را بلرزاند بلکه در برخی موارد ستیزه گری جناح ها علیه هم و فعالیت سپاه سایبری برای مخدوش کردن همگرایی و وفاق مبارزاتی مثمر ثمر واقع شده و هیچ تشکل همه گیری شکل نگرفته است .

هیچ فرد یا گروه سیاسی شر مطلق ویا خوب مطلق نیست.

پذیرفتن همه دیدگاه ها ، احترام به شیوه مبارزاتی جز رفتار بلا منازع کنش‌گران و فعالان سیاسی خردمند و مجرب است .

هر کس و هر جناحی که ایران و ایرانی برایش مهم و سرنوشت آن برایش اهم بر مهمات است حق این را دارد که فعالیت مجازی و حقیقی و میدانی خود را داشته باشد.

به نظر من راه چاره برای برون رفت از تفرق و ایجاد وحدت رویه با توجه به سلایق مبارزاتی و ترسیم هدف برای تحقق ایرانی آباد و آزاد پیشنهاد آقای نصیری است.

میزگردها ، رای زنی‌ها و هم اندیشی ها با هر جناحی از جناح جمهوری خواه و چه از جناح سلطنت طلب هاو چه از سایر جریانات و‌جبهه ها لازم و ضروری است . که پس از چکش کاری و رای زنی های مداوم و رد و قبول دیدگاه های طرفین به اجماعی درخور مردم رسیده آنگاه با ترسیم افق ایران شمول ، این مردم باشند که تعیین کنند آینده ایران به چه شیوه و با چه نظامی اداره شود .

سپاه سایبری در این سالها توانسته است با تحمیق و ترور شخصیت ها و پروپاگاندای مرسوم اجازه شکل گیری یک اپوزسیون قوی، با برنامه و متشکل از فرهیختگان سیاسی را ندهد.

پیشنهاد آقای نصیری به وقت است و بسیاری از موانع را مرتفع خواهد کرد.

در ابتدا این دیدگاه بایست با تدبیر خود آقای نصیری و سایر بزرگان عرصه سیاست پیگیری و اجرایی ، سپس شکاف‌ها ترمیم و به صورت یک نهاد سازمان یافته شکل گرفته سپس در رابطه با چگونگی نقش مبارزاتی هر طرف برنامه ای تدوین گردد.

یکی از دلایل استیصال مردم نبود همین اپوزسیون و به اصطلاح خط دهندگان بوده و هست. دریافت اخبار جعلی و ساختگی و فریبنده و راست و دروغ مردم را بی حس کرده است.

و اما این ایراد به آقای نصیری وارد است که در مورد رضا پهلوی و دیدگاه او مختصری نظر خود را توضیح دادند اما در مورد جمهوری خواهان به ویژه دیدگاه آقای تاج زاده توضیحی ندادند .

شخصا رضا پهلوی را به دلایلی مناسب ورود به عرصه سیاست نمی دانم اما بدون تردید او با شیوه زندگی خودمانی ، بدون پرده و با سبقه خاندانش در دل جوانها و‌نوجوانها جا باز کرده است.

از این سوی جمهوری خواهان از جمله آزادگان دربند دارای سابقه اجرایی و درک اوضاع کشور با پوست و خون خود هستند و تسلط بیشتری به اوضاع کنونی کشور دارند.

اینجانب به عنوان یک تحول خواه طرح آقای نصیری را به شدت تایید و در پایان دو نکته را گوشزد می کنم.

هر کسی با هر عقیده ای و هر گرایشی حق دارد ورود کند نظر بدهد و برای این همگرایی و وفاق ملی و شکل گیری اپوزسیون مشارکت داشته باشد.

دوم در پی طرح این ایده ، ترور شخصیت ها ، بزرگ کردن معایب و ورود به مسایل شخصی افراد در دستور کار سپاه سایبری قرار خواهد گرفت از برچسب زنی ، انگ زنی و شایعه پراکنی و ترور دست نخواهند برداشت، بهوش باشیم .



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy