Wednesday, May 15, 2024

صفحه نخست » سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی + فیلم و اولین تصویر از عامل ترور

بر اساس اطلاعات غیر رسمی، مردی که به فیتسو تیراندازی کرد، نویسنده و حامی حزب مخالف اسلواکی مترقی، یوراج سینتولا (متولد ۱۹۵۳) است. منبع: ایسنا

6032179.jpgمهر ماه سال گذشته، با مشخص شدن نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی در اسلواکی، حزب چپگرای فیتسو برنده شد. خبرگزاری رویترز و رسانه‌های جریان اصلی در غرب، در توصیف رابرت فیتسو او را «پوپولیست، حامی روسیه و مخالف مواضع آمریکا و غرب در جنگ اوکراین» توصیف کردند.

slovaki.jpgرادیو بین المللی فرانسه - خبرگزاری فرانسه به نقل از مطبوعات محلی گزارش داد که رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی امروز چهارشنبه ۱۵ می پس از جلسه کابینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است.

آژانس‌های خبری دیگر هم به نقل از مقامات اسلواکی و مطبوعات این کشور حادثه تیراندازی امروز به نخست وزیر این کشور اروپای شرقی را تایید کردند.

به نوشته این منابع، این حادثه در شهر هاندووا در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت رخ داده است. به نوشته خبرگزاری رویترز، ضارب چهار بار به این رهبر طرفدار روسیه شلیک کرده است. گفته می‌شود که او از ناحیه شکم زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

رسانه‌ها از دستگیری یک مظنون خبر دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رئیس جمهور اسلواکی اعلام کرد که از حمله مسلحانه «وحشیانه» به نخست وزیرش شوکه شده است. او با محکوم کردن این حمله، برای رابرت فیکو، که سال گذشته پس از این که این سمت را بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ عهده دار بود، دوباره نخست وزیر شد، آرزوی بهبودی کرد.

***

این رهبر پوپولیست به ویژه با ادامه کمک نظامی به اوکراین در مواجهه با تهاجم روسیه مخالف بود

فیتسو همچون ویکتور اوربان، همتای مجارستانی خود از مخالفان حمایت‌های اروپا و ناتو از اوکراین و پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و تشدید درگیری‌ها میان غرب و روسیه است و بارها سخنان صریحی در این زمینه بیان کرده است.

999.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy