Wednesday, May 15, 2024

صفحه نخست » دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز مشهور به سوءرفتار و آزارجنسی ۱۶ زن متهم شد

16-5.jpgایران اینترنشنال - دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز مشهور آمریکایی، از سوی ۱۶ زن به خشونت جنسی متهم شده و برخی از آنها گفته‌اند که در زمان این خشونت‌های جنسی، زیر سن قانونی بوده‌اند.

روزنامه بریتانیایی گاردین روز چهارشنبه گزارش داد که سه تن از این زنان گفته‌اند این شعبده‌باز معروف قبل از برقراری رابطه جنسی، به آنان مواد مخدر داده بود و آنان نمی‌توانستند که به برقراری رابطه رضایت داشته باشند.

گاردین نوشت که در تحقیقات خود در این زمینه با بیش از صد نفر گفت‌وگو کرده و به پرونده‌های پلیس و دادگاه دسترسی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، این اتفاقات در بازه زمانی اواخر دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ روی داده است.

وکلای آقای کاپرفیلد، ۶۷ ساله، به روزنامه گاردین گفتند که موکل آنها هر گونه تخلف را رد می‌کند و «هرگز با کسی رفتار نامناسبی نداشته است، چه رسد به یک خردسال.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این شعبده‌باز پیشتر به‌ویژه با شعبده‌بازی «غیب کردن مجسمه آزادی» و داشتن رابطه با کلودیا شیفر بازیگر و مدل آلمانی در دهه نود میلادی شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۸، بریتنی لوئیس مدل سابق آمریکایی او را به تجاوز جنسی متهم کرد.


واینستین که یکی از بنیانگذاران شرکت‌های فیلمسازی «میرامکس» و «واینستین» بود، تهیه‌کنندگی فیلم‌های موفقی همچون «داستان عامه پسند» را انجام داده و در سال ۱۹۹۸ برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» برنده جایزه اسکار شد.

لوئیس اکنون نیز با گاردین صحبت کرده و مدعی است که سه دهه قبل، در زمانی که خردسال بوده، مواد مخدر به او داده شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

کاپرفیلد پیشتر اتهام تجاوز جنسی به این زن را رد کرده است.

زنان دیگری که گاردین با آنها مصاحبه کرده، این شعبده‌باز را متهم می‌کنند که در طول نمایش‌هایش روی صحنه آنان را لمس کرده است.

یک زن که نامش با نام مستعار ذکر شده، ادعا می‌کند که در پانزده سالگی با آقای کاپرفیلد آشنا شده است.

او گفت که در سال‌های بعد، اواخر شب با او تماس می‌گرفت و هدایایی برای او می‌فرستاد. او گفت که وقتی هجده ساله شد، آنها رابطه جنسی با رضایت داشتند.

وکلای آقای کاپرفیلد به روزنامه گاردین گفتند که این دو یک رابطه حقوقی و توافقی داشتند که چهار سال به طول انجامید و این شعبده‌باز به شدت هر گونه رفتار نادرست را رد می‌کند.

نام دیوید کاپرفیلد از جمله نام‌هایی است که در اسناد دادگاه مربوط به پرونده جفری اپستین، سرمایه‌دار آمریکایی ذکر شده است.

جفری اپستین مجرم جرایم جنسی بود که در اوت ۲۰۱۹ در داخل سلول خود در مرکز اصلاح و تربیت متروپولیتن نیویورک درگذشت. بازرسان مرگ او را خودکشی اعلام کردند.

یک شاهد در این اسناد گفته بود که در یک شام در خانه اپستین با دیوید کاپرفیلد شعبده‌باز صحبت کرده ولی هیچ رفتار غیرقانونی‌ای توسط کاپرفیلد گزارش نکرده است.

وکلای این شعبده‌باز نیز به گاردین گفتند: «موکل ما از جنایات وحشتناک اپستین چیزی نمی‌دانست.»

افشاگری‌ زنان علیه چهره‌های معروف در ارتباط با خشونت‌های جنسی در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است.

رسوایی اخلاقی هاروی واینستین در هالیوود موجب به راه افتادن «جنبش من ‌هم» در سال ۲۰۱۷ و افشاگری زنان و افراد مختلف درباره تجربه خود از آزار جنسی شخصیت‌های پرنفوذ عالم هنر، سیاست و عرصه‌های دیگر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy