Thursday, May 16, 2024

صفحه نخست » چند ساعت تا اعدام پروین موسوی باقی نمانده است

PM.jpgسازمان حقوق بشر ایران خواستار توقف فوری حکم او شد

پروین موسوی، زندانی ۵۳ ساله زندان مرکزی ارومیه که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» ‌ به اعدام محکوم شده بود، روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت همراه با دو زندانی مرد، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.

سازمان حقوق بشر ایران خواستار توقف فوری اعدام پروین موسوی و دیگر زندانیانی است که قرار است حکم ایشان تا ساعاتی دیگر به اجرا درآید. این سازمان از تمام کشورهایی که با جمهوری اسلامی روابط دیپلماتیک دارند، می‌خواهد تا در تماس با مقام‌های جمهوری اسلامی خواستار توقف این حکم و ماشین کشتار جمهوری اسلامی شوند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، دست‌کم سه زندانی در زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

یکی از این سه زندانی، زن ۵۳ ساله‌‌‌‌‌‌ای به‌نام پروین موسوی است که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده است.

یک منبع مطلع درخصوص جزئیات پرونده پروین موسوی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «پروین موسوی متهم ردیف سوم پرونده‌ای است که متهم ردیف اول آن اعدام شده و متهم ردیف دوم آن آزاد شده. این بار دومی است که پروین را برای اعدام به پای چوبه دار منتقل می‌کنند. درحالی او را برای بار دوم به پای چوبه دار بردند که محسنی اژه‌ای در مقابل همه زندانیان قول آزادیش را داده بود.»

این منبع در ادامه گفت: «پروین از چهار سال پیش در زندان است و درحالی به اعدام محکوم شد که نمی‌دانست چه چیزی را حمل می‌کند. به او گفته شده بود که چیزی که حمل می‌کند دارو است، درحالی که ۵ کیلوگرم مرفین به او داده بودند تا در ازای یک میلیون تومان پول برایشان جابه‌جا کند. در واقع پروین بخاطر یک میلیون تومان اعدام گرفته! پروین مادر دو پسر ۲۲ و ۳۲ ساله است.»

پروین از یک خانواده بسیار فقیر است و همسر و فرزند بزرگ او هم زندانی هستند. در پنج‌ماه ونیم که از سال جاری میلادی می‌گذرد، تا به حال هفت زن در ایران اعدام شدند که اتهام پنج تن از آنان مرتبط با مواد مخدر بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy