Wednesday, Jun 26, 2024

صفحه نخست » اکبر گنجی: آیا سعید جلیلی جاسوس موساد اسرائیل نیست؟

jalili.jpgاکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

🔹بدون شک رژیم تروریستی و اشغالگر و نسل کُش اسرائیل نفوذی های زیادی در ایران داشته و دارد و طی سال های گذشته توسط نفوذی های خود ترورهای مهمی در ایران انجام داده است. موساد به مراکز هسته ای و نظامی سری در داخل ایران حمله کرده و آنها را تخریب کرده است. اسناد سری هسته ای ایران را در داخل ایران سوار کامیون کرده و به یکی از کشورهای همسایه منتقل کرده و از آنجا به اسرائیل بُرده است. حتی برخی افراد را در داخل خاک ایران بازجویی کرده است.

🔹اسرائیل در سال های گذشته در سوریه و لبنان و عراق ترورهای مهم و دقیقی انجام داده است. در سوریه نه تنها اعضای حزب الله را ترور کرده، بلکه فرمانده هان سپاه قدس را ترور کرده است. در هشت ماه گذشته بسیاری از فرماندهان حزب الله و حماس را در لبنان ترور کرده است. آیا این سطح از ترور رهبران حزب الله بدون نفوذ جدی و در سطح بالای آنها امکان پذیر است؟

🔹اسرائیل دقیقاً می داند رهبران حماس و حزب الله در کدام منطقه غزه یا سوریه یا لبنان قرار دارند و با پهپاد آنها را به دقت ترور می کند؟ این اطلاعات دقیق را از کجا به دست می آورد؟ از نفوذی هایش که در سطح بالای این گروه ها و سازمان ها حضور دارند.

🔹در رابطه با حزب الله و سپاه قدس و گروه های عراقی، از بین بردن پایگاه های آنان و ترور رهبرانشان برای اسرائیل کافی است. اسرائیل نمی گذارد پایگاه های سپاه قدس و حزب الله در سوریه مستقر شوند و تثبیت گردند. ضربه زدن ممتد به گروه های عراقی نزدیک به ایران هم از همین منطق تبعیت می کند.

🔹اما ایران یک کشور است و علاوه بر ترور و تخریب، رژیم تروریستی اسرائیل اهداف دیگری هم دارد که صرفاً با ترور و خرابکاری نظامی به دست نمی آیند. مهمترین هدف اسرائیل این است که ایران توسعه نیابد و به یک کشور قدرتمند و توسعه یافته ی دموکراتیک تبدیل نشود. اگر ایران توسعه یافته و دموکراتیک شود ادعای صد در صد کاذب رژیم آپارتاید و نسل کش که ما «تنها دموکراسی خاورمیانه هستیم»، دود می شود و به هوا می رود. برای اسرائیل یک ایران ضعیف و اگر امکان پذیر باشد، تجزیه شده به قطعه های کوچک کاملاً مطلوب است. اسرائیل هدف دوم را از طریق حمایت نظامی و مالی و آموزشی از گروه های تجزیه طلب دنبال می کند. رهبر یکی از گروه های تجزیه طلب در مصاحبه با «بی بی سی فارسی» اعتراف کرد که از همه این گونه کمک های اسرائیل استفاده می کند.

🔹اسرائیل برای تامین هدف ضعیف کردن ایران و ممانعت از توسعه ی دموکراتیک آن به افرادی در سطح بالای جمهوری اسلامی نیاز دارد که بتوانند این هدف را محقق سازد.

🔹نفوذی های موساد در ایران چه کسانی هستند؟ آیا افراد مخالف با حکومت یا فاصله دار با حکومت و غرب گرا و سُست ایمان می توانند جاسوس اسرائیل باشند؟ خیر. چون حکومت اصلاً این گونه افراد را در طول ۴۵ سال گذشته حذف کرده و به حاشیه رانده است. نفوذی های موساد، کاملاً حزب اللهی و دارای رادیکال ترین مواضع هستند. آنها عضو سپاه، نیروهای مسلح، وزارت دفاع، و...هستند. این گونه افراد نه تنها باید کاملاً هم موضع با رهبری باشند، بلکه باید در مسلمانی و شعارهای ضد امپریالیستی و ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی و ضد توسعه ی غربی و استقلال طلبانه و...از خود ولی فقیه هم جلوتر و تندتر باشند. اگر نفوذی عضو شورای عالی امنیت ملی باشد از همه مطلوب است.

🔹سعید جلیلی با موقعیت ویژه ای که در مذاکرات هسته ای قبل از ۹۲ و شورای عالی امنیت ملی داشته، دقیقاً بهترین مهره برای اسرائیل بوده است. فقط به کارنامه مذاکرات هسته ای او بنگرید که تنها دستاوردش برای ایران قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های فلج کننده بود. وقتی روحانی و ظریف آمدند و برجام امضا شد، اسرائیل و همه صهیونیست های حکومت آمریکا صد در صد مخالف برجام بودند و تمام کوشش شان را کردند تا آن را به شکست بکشانند. همزمان جلیلی در ایران همین هدف را در شورای عالی امنیت ملی تعقیب کرد. جلیلی با قانون اقدام راهبردی جلوی احیای برجام و لغو تحریم ها را گرفت. موضوع بعدی ممانعت او از تصویب «اف‌ای‌تی‌اف» است که پورمحمدی برخی از فعالیت های او را افشا کرد. مورد بعدی، جلوگیری از کرسنت است که به زیان مستقیم ۲۰ میلیارد دلاری و غیر مستقیم صدها میلیارد دلاری منتهی شد.

🔹مورد بعدی مخالفت جدی با نهادهای مدنی به عنوان ابزارهای «انقلاب مخملی» از طریق شورای عالی امنیت ملی بود. بدون نهادهای مدنی دموکراسی نخواهیم داشت و این خواست اسرائیل را هم جلیلی تأمین کرد. موضوع دیگر زنان است. او از مدافعان جدی گشت ارشاد و برخورد با زنان بوده و هست. این امر تصویری کاملاً وحشی از ایران در جهان ارائه کرد و می کند که دقیقاً مطلوب اسرائیل و نتانیاهو ست. فقط به پیامدهای داخلی و جهانی بُردن مهسا امینی به گشت ارشاد و تحویل دادن جنازه ی او بنگرید. هزینه این موارد برای ایران و ایرانیان تا کنون چقدر بوده است؟ کارنامه خدمات جلیلی به اسرائیل محدود به این موارد نیست.

🔹هر کس دل در گرو ایران و ایرانیان دارد، هر کس به دنبال توسعه ی دموکراتیک ایران است، باید جداً به ادعای جاسوس موساد بودن سعید جلیلی بیندیشد. همه ایران دوستان باید شواهد و مدارک این مدعا را گردآوری کنند و در اختیار افکار عمومی قرار دهند. جلیلی در شورای عالی امنیت ملی به اندازه هزاران جاسوس اسرائیل به ایران صدمه زده است. اگر او در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد، چه ضربات مهلک دیگری بر پیکر ایران و ایرانیان وارد خواهد آورد؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy