Wednesday, Jun 5, 2024

صفحه نخست » حماس: دستکم ۳۹ نفر در حمله اسرائیل به یک مدرسه محل اسکان آوارگان در غزه کشته شدند

یورونیوز - دفتر رسانه‌ای دولتی غزه که تحت مدیریت حماس اداره می‌شود روز پنجشنبه ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) اعلام کرد که دستکم ۳۹ نفر در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای که آوارگان در نصیرات در مرکز نوار غزه را اسکان می‌هد، کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

killed.jpgحماس ارتش اسرائیل را به ارتکاب «قتل‌عامی وحشتناک که مایه شرمندگی بشریت است» متهم کرده است.

تصاویر منتشر شده توسط خبرنگاران فلسطینی در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه ردیف‌هایی از اجساد را نشان می‌دهد که در بیمارستان الاقصی در دیرالبلح چیده شده‌اند.

ارتش اسرائیل با تائید این حمله گفته است یک مدرسه تحت پوشش «اونروا» (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل) را در اردوگاه نصیرات هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد که از این مدرسه به عنوان «پایگاهی برای شبه‌نظامیان حماس و جهاد اسلامی فلسطین» استفاده می‌شده و «تروریست‌هایی که در حمله ۷ اکتبر به اسرائیل شرکت داشتند از جمله اعضای نیروی نخبه حماس» در محل حضور داشته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

ر بیانیه ارتش اسرائیل که در شبکه اجتماعی ایکس منتشره شده درباره تخلیه غیرنظامیان از محل پیش از حمله آمده است: «قبل از حمله اقدامات زیادی برای کاهش احتمال آسیب به افراد غیر درگیر انجام شد. بهره‌گیری از اطلاعات هوایی، نقطه‌زنی برای حمله به هدف و استفاده از اطلاعات تکمیلی بخشی از این تلاش‌ها بود.»

۱۴۶ کشور عضو سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت شناختند

سایت ایندیپندنت فارسی - جنگ اسرائیل و حماس که از زمان حمله این گروه شبه‌نظامیان فلسطینی در هفتم اکتبر تاکنون ادامه یافته، بسیاری از کشورهای جهان را بر آن داشته است تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

اسلوونی یکی از آخرین کشورهایی بود که کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و در کنار دیگر کشورها، به این باور قدیمی قدرت‌‌های غربی که فلسطینی‌ها تنها در صورت به سرانجام رسیدن مذاکرات صلح با اسرائیل می‌توانند کشوری داشته باشند، پایان داد. این اقدام اسلوونی در ادامه تصمیم مشابه اسپانیا، ایرلند و نروژ بود که در هفته گذشته اتخاذ شد؛ آنچه خشم اسرائیل را برانگیخت.

با اعلام اسلوونی، حالا ۱۴۶ کشور از مجموع ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل دولت و کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. بسیاری از کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیایی پیش‌تر کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند، اما ایالات متحده، کانادا، بخش اعظم کشورهای واقع در اروپای غربی، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در این فهرست قرار ندارند.

در ماه آوریل، ایالات متحده با استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل از عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل جلوگیری کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy