Saturday, Jun 8, 2024

صفحه نخست » آزاد شدن چهار گروگان اسرائیلی در عملیات ویژه شین بت و کماندوهای ارتش

8-2.jpgمنوتو - ارتش اسرائیل از آزادی چهار شهروند ربوده‌شده خود خبر داده است. نوا ارگامانی، آندری کوزلوف، شلومی زیو و آلموگ مایر این چهار شهروند بوده‌اند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «در یک عملیات پیچیده توسط ارتش اسرائیل، شین‌بت و پلیس اسرائیل، چهار گروگان اسرائیلی صبح امروز شنبه نجات یافتند».

در میان این گروگان‌ها، ویدئوی «نوا» که پشت یک موتور توسط تروریست‌های حماس ربوده شده بود بازتاب گسترده‌ای یافت.

شادی و هیجان در ساحل تل‌آویو پس از اینکه نجات غریق از نجات چهار گروگان در عملیات ویژه خبر می‌دهد:

:::

در همین حال، اکسیوس به نقل از یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که هسته‌ای ویژه از نیروهای آمریکایی نیز در این عملیات مشارکت داشته‌اند.

رادیو بین المللی فرانسه - ارتش اسرائیل اعلام کرد که این چهار نفر در دو محل مختلف، در قلب نصیرات، گرفتار بودند. نصیرات یک اردوگاه پناهندگان فلسطینی واقع در مرکز غزه است که قبلاً حدود ۷٠هزار ساکن داشت.

انجمن خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی آزادی این افراد را یک «پیروزی معجزه‌آسا» توصیف کرد. ارتش در مورد جزییات عملیات آزادسازی توضیحی نداده، اما قبلاً، در نخستین ساعات روز شنبه اعلام کرده بود که «زیرساخت‌های تروریستی در نصیرات» را هدف گرفته است.

منابع بیمارستانی در نزدیکی اردوگاه گفته‌اند که ۱۵ نفر در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. سازمان حماس ارتش اسرائیل را متهم کرد که «حملات وحشیانه و خشنی را علیه اردوگاه نصیرات» به اجرا گذاشته است. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اجرای عملیات «علیه تروریست‌های مسلح در قلب یک محلۀ غیرنظامی» را تأیید کرد.

در حملۀ روز هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، ۲۵۱ نفر به گروگان گرفته شدند. حدود ۱۲٠ نفر از این عده هنوز بازنگشته‌اند و به درستی معلوم نیست که چند نفر از آنان زنده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy