Saturday, Jun 8, 2024

صفحه نخست » چرا روشنفکران ایرانی در مورد نسل کشی اسرائیل سکوت کرده اند؟

ganji.jpgگفت و گوی اکبر گنجی با حسین هوشمند

اکبر گنجی - دکتر حسین هوشمند تحصیل کرده کانادا و معتقد به فلسفه ی سیاسیِ لیبرال دموکراسیِ جان راولز است. او با فلسفه سیاسی جان راولز جنگ غزه را تحلیل می کند.

هشت ماه پس از جنگ غزه، با کشته شدن ۴۴ هزار فلسطینی و حدود ۹۰ هزار زخمی فلسطینی، و نابودی همه زیرساختهای غزه، و رسیدگی به پرونده نسل کشی اسرائیل در دادگاه لاهه، و قرار دادن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل در کنار گروه هایی چون داعش و القاعده؛ همچنان شاهد سکوت خیل بزرگی از روشنفکران، دانشجویان، اساتید و دیگر نخبگان و مدافعان حقوق بشر ایران زمین هستیم.

پرسش مهمی که به طور طبیعی زاده می شود این است که این سکوت مهم چه علل و دلایلی دارد؟ آیا این سکوت موجه است؟ آیا علل و دلایل آن معتبر است؟ یا دلایل آن مستدل و موجه نیستند؟ در این جلسه به طور مبسوط به برخی از علل و دلایل بی توجهی ایرانیان به نسل کشی و نقض سیستماتیک حقوق بشر در جنگ غزه پرداخته شده و این سکوت مورد بررسی قرار گرفته است.

ادعا این نیست که همه روشنفکران، مدافعان حقوق بشر، دانشجویان، اساتید و نویسندگان در مورد نسل کشی اسرائیل سکوت کرده اند و اهمیتی به آن نمی دهند، مدعا این است که اکثر آنها سکوت کرده اند و حتی در حد یک مقاله یا یک مصاحبه در این مورد اظهار نظر نمی کنند.

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy