Sunday, Jun 9, 2024

صفحه نخست » یکی از گروگان های اسرائیلی در خانه خبرنگار الجزیره زندانی بود؟

isr.jpgاُپک تایمز - پلیس مرزی اسرائیل گزارش کرده است که نوآ ارگامانی، گروگان اسرائیلی در خانه عبدالله الجمال، روزنامه‌نگار ۳۶ ساله خبرگزاری الجزیره نگهداری می‌شد.

طی عملیات پلیس اسرائیل این دختر ۲۵ ساله به همراه سه گروگان دیگر جشنواره موسیقی نوا که در مکانی مجزا در غزه نگهداری می‌شدند، نجات پیدا کرد.

در گزارش روز یکشنبه آمده است: «نوآ ارگامانی، گروگان اسرائیلی، که به همراه سه گروگان دیگر در عملیات نجات جسورانه پلیس مرزی اسرائیل نجات پیدا کرد، در خانه مسکونی غیرنظامیان غزه اسیر بود.»

alJ1.jpgتصویری از عبدالله الجمال در سایت الجزیره

:::

شواهد اولیه حاکی از آن هستند که نیروهای ویژه اسرائیل از نردبان برای ورود به خانه دکتر احمد الجمال و خانواده‌اش استفاده کردند.»

alJ2.jpgتصویری از دکتر احمد الجمال

:::

گزارش شده است که چند تن از اعضای خانواده ، از جمله عبدالله الجمال، روزنامه‌نگار ۳۶ ساله الجزیره، در این عملیات کشته شدند. الجمال همچنین یکی از نویسندگان روزنامه آمریکایی وقایع‌نامه فسلطین بود. همسر الجمال نیز در جریان این عملیات کشته شد.

در عین حال، عمران خان، خبرنگار ارشد کانال الجزیره انگلیسی، با انتشار پستی در اینستاگرام ارتباط این شبکه را با الجمال تکذیب کرد و افزود که او در گذشته به‌طور مستقل با آن‌ها کار می‌کرد. عمران خان نوشت: «فردی که در این حمله به همراه خانواده‌اش کشته شد، در مقطعی به‌عنوان یک روزنامه‌نگار مستقل کار می‌کرد اما هرگز برای الجزیره عربی یا انگلیسی کار نکرده است.»

alJ3.jpgاتاقی که نوآ ارگامانی در آن نگهداری می شد

:::

این عملیات که طی آن سه گروگان دیگر نیز در مکانی مجزا نجات پیدا کردند، به دلیل تعداد بالای تلفات ادعایی از جانب فلسطینیان با اظهار محکومیت مواجه شد.

به گفته مقامات بیمارستانی در غزه، در پی عملیات روز شنبه نیروهای امنیتی اسرائیل برای نجات چهار گروگان، تعداد کشته‌شدگان در مرکز غزه به حداقل ۲۳۶ نفر رسیده است.

گفته می‌شود که حماس به خانواده‌های غیرنظامی پول می‌دهد تا از گروگان‌های اسرائیلی نگهداری کنند اما تاکنون حماس درباره مسئولیت نگهداری از گروگان‌ها در مناطق مسکونی پرجمعیت غزه توضیحی نداده است.

حماس خواستار تحقیق درباره ادعای استفاده نیروهای اسرائیلی از اسکله کمک‌های بشردوستانه آمریکا برای ورود به منطقه شد. این مسئله از سوی آمریکا و اسرائیل تکذیب شده است.

طرف فلسطینی در پاسخ به این ادعا گفته که کمک‌های ارسالی از طریق اسکله را تحریم می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy