Monday, Jun 10, 2024

صفحه نخست » بریدن سر مجسمه پادشاه بریتانیا در سالروز تولد او

beheadbanner.jpgاُپک تایمز - فعالان چپ در استرالیا تندیس جورج پنجم در مرکز شهر ملبورن را در بحبوحه کارزار آسیب‌رسانی به تندیس اشخاص برجسته دوران استعمار استرالیا تخریب کردند.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهند که فردی با ژاکت بلند سبزرنگ، سر تندیس پادشاه سابق بریتانیا در کینگز دامین در خیابان لینلیتگو در حوالی سالن مایر موزیک بِل سیدنی را از تن آن جدا می‌کند.

این ویدئوی ۵۴ ثانیه‌ای همچنین نشان می‌دهد که فردی روی تندیس رنگ قرمز می‌پاشد و عبارت «مستعمره‌نشین سقوط خواهد کرد» را با اسپری روی آن می‌نویسد.

آهنگ «خداوند نگهدار ملکه باد» از گروه پانک راک بریتانیایی «د کلش» نیز روی این ویدئو شنیده می‌شود.

حساب کاربری @akaWACA که به نام «اتحاد افشاگران، کنشگران و جوامع» شناخته می‌شود، این ویدئو را در ۱۰ ژوئن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد؛ روزی که برای بیشتر استرالیایی‌ها به مناسبت تولد پادشاه تعطیل است.

bhlarge.jpgحساب کاربری WACA با استناد به عبارت مورد علاقه کنشگران حامی فلسطین نوشتند: «از رودخانه تا دریا، #همیشه_بوده_همیشه-خواهد_بود.» که اشاره به عدم وجود کشور اسرائیل دارد.

ACA همچنین در حساب کاربری خود اقدام به نشر و بازنشر محتواهای فلسطین‌پسند و ضد استعماری کرد و در یکی از پست‌های خود از نخست‌وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیزی، تحت عنوان «حامی نسل‌کشی» نام برد و افزود که او «به معنای واقعی کلمه با روح و روان ملت بازی کرده است.»

خرابکاران در ماه مه، تندیس ویلیام کروتر، نخست‌وزیر سابق تاسمانی، در شهر هوبارت ایالت تاسمانی را از ناحیه مچ پا بریدند و آن را با گرافیتی تخریب کردند.

در ۲۶ فوریه، که به‌عنوان روز استرالیا شناخته می‌شود، جمعی از کنشگران تندیس کاپیتان جیمز کوک در شهر ملبورن را از ناحیه مچ پا بریدند و سرنگون کردند. آن‌ها یک روز جلوتر روی تندیس رنگ پاشیده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy