Friday, Jun 14, 2024

صفحه نخست » فیلم: اولین اظهار نظر حمید نوری

vorood.jpgایران وایر - حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت که به دلیل مشارکت در قتل عام زندانیان سیاسی در سوئد محاکمه و به حبس ابد محکوم شده بود، روز شنبه ۲۶ خرداد و در پی مبادله زندانیان بین ایران و سوئد آزاد و وارد تهران شد.

خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی ویدیویی را منتشر کرده‌اند که ورود این مقام سابق قضایی جمهوری اسلامی به تهران را نشان می‌دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد دو شهروند زندانی این کشور از زندان‌ جمهوری اسلامی آزاد شده و در حال بازگشت به سوئد هستند. این دو شهروند سوئدی، سعید عزیزی و یوهان فلودروس معرفی شده‌اند.

اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد با اشاره به این موضوع که این دو بدون دلیل بازداشت شده بودند، افزود: «دولت سوئد به شدت برای آزادی آنها تلاش کرده است. امروز آنها در خاک سوئد فرود می آیند و به اعضای خانواده‌ و عزیزان خود ملحق می‌شوند.»

:::

رضا شفاخواه، وکیل سعید عزیزی اعلام کرد مبادله موکلش بدون اطلاع وی و خانواده موکل صورت گرفته است و به گفته خانواده آقای عزیزی، وی دیشب از زندان آزاد و به سمت سوئد پرواز کرده‌ است.

ساعاتی پیش از این، کاظم غریب آبادی، از مقام‌های بلندپایه قوه قضائیه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از آزادی حمید نوری از زندانی در سوئد خبر داد و گفت حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در «بازداشت غیرقانونی» به سر می‌برد، آزاد و تا ساعتی دیگر به کشور بازخواهد گشت.

تبادل زندانی بین ایران و سوئد با وساطت کشور عمان صورت گرفته است و زندانیان دو طرف از تهران و استکهلم به مسقط انتقال داده شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا از قول دولت عمان اعلام کرده که به دلیل درخواست‌های ایران و سوئد از عمان برای میانجیگری در پرونده زندانیان دو کشور، در نهایت توافق میان دو کشور برای تبادل زندانیان انجام شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy