Wednesday, Jun 19, 2024

صفحه نخست » بیانیه دادخواهان ایران در محکومیت دولت سوئد برای آزادی حمید نوری

Dadkhahan.jpgما، دادخواهان ایران، تصمیم دولت سوئد مبنی بر آزادی حمید نوری، یکی از ناقضان بدنام حقوق بشر در ایران را قویاً محکوم می‌کنیم.

این تصمیم شما، لکه‌ای تاریک و شرم‌آور بر تعهد دولت سوئد به عدالت و حقوق بشر است و نشانه‌ای است از تخریب جدی حاکمیت قانون و اصول اساسی ادبیاتی که این کشور سال‌ها خود را پایبند به آنها دانسته است.

دولت سوئد با این کار خود نه تنها نمی‌تواند نقطه پایانی بر گروگان‌گیری‌های مکرر یک رژیم تبهکار بگذارد، بلکه سیگنال مثبتی برای تداوم این فعالیت‌های خرابکارانه به رژیم ج. ا می‌فرستد.
حمید نوری به خاطر نقش غیرقابل انکارش در کشتار تابستان ۱۳۶۷، پس از طی یک روند دادرسی طولانی و ارائه ده‌ها سند محکمه‌پسند، به زندان محکوم شده بود. دهن‌کجی دولت سوئد به این روند قانونی و عدم پایبندی این دولت به عدالت قضایی، که نقطه مقابل خشونت و انتقام‌جویی است، خانواده‌های دادخواه را در شوکی عاطفی فرو برده است.
چنین اقدامی از سوی دولت سوئد جدا از نقض عدالت و نیز عدم پایبندی به حقوق بنیادی خانواده‌های دادخواه، حاکمیت نظام قضایی خود را نیز با چالش مواجه می‌کند.
با آزادی نوری، سوئد رژیمی خرابکار را تشویق می‌کند تا از طریق تداوم گروگان‌گیری، در آینده بتواند عوامل تروریستی خود را در سراسر غرب گسترش دهد و به این ترتیب زندگی جمع کثیری از شهروندان ایرانی و غیر ایرانی این کشورها را در معرض تهدید جدی قرار دهد.
ما دادخواهان ایران، از جامعه بین‌المللی خواستاریم با خانواده‌های دادخواه همدردی نماید، تبعات این اشتباه بزرگ را نادیده نگیرد و مبنی بر عدم تکرار آن در آینده اهتمام ورزد. چرا که رسمیت دادن به اقدامات اینچنینی از سوی رژیم‌های مستبد و عدم پایبندی غرب به عدالت قضایی، دیر یا زود دامن همگان را خواهد گرفت.

با احترام
دادخواهان ایران
خرداد ۱۴۰۳



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy