Wednesday, Jun 19, 2024

صفحه نخست » کروبی از مسعود پزشکیان حمایت کرد

karoubi.jpgرادیو بین المللی فرانسه - حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی از رهبران جنش سبز که سال‌هاست در حصر خانگی به سر می‌برد، امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که پدرش از نامزدی مسعود پزشکیان در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

فرزند مهدی کروبی در گفتگو با وبسایت خبری انصاف نیوز گفته که پدرش از مسعود پزشکیان که به عنوان نامزد جناح موسوم به اصلاح‌طلب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده، حمایت می‌کند.

مهدی کروبی از سیاستمداران معترض ایران است که به دنبال اعتراضات سال ۱۳۸۸ با محدودیت‌هایی مواجه شد و از سال ۱۳۸۹ به همراه میرحسین موسوی، دیگر رهبر جنبش سبز بدون برگزاری هیچ دادگاهی در حصر خانگی به سر می‌برد.

حسین کروبی به انصاف نیوز گفته که پدرش رای دادن به مسعود پزشکیان را برای تحقق سه هدف اساسی عبور از تحریم‌ها، احقاق حقوق ملت و مبارزه با فساد لازم می‌داند.

محمد تقی کروبی هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تایید این موضوع، نوشت که مهدی کروبی از پزشكيان خواسته تا در صورت انتخاب شدن، تمام تلاش خود را در جهت این سه هدف به کار بگیرد.

محمد علی ابطحی، رئیس دفتر ریاست جمهوری در دوره اول خاتمی در واکنش به حمایت آقای کروبی از پزشکیان در انتخابات پیش‌رو، در پیامی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد نوشت اینکه با گذشت ۱۴ سال از زمان حصر، او همچنان دلش برای «مردم ایران و خوشبختی آرامش‌شان می‌تپد» و از «مبارزه با فساد و تلاش برای عبور از تحریم‌ها» می‌گوید، نشان از «اسطوره» بودن او دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حسین کروبی همچنین درباره پدرش افزود: «او در همه سال‌های حصر غیرقانونی بر امید و اصلاح و مبارزه قانونی تاکید کرده است و حتی در سال ۱۴۰۰ هم برای جلوگیری از انتخاب از پیش تعیین شده برای ریاست دولت تلاش کرد و به نامزد مقابل او رای داد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy