Monday, Jun 24, 2024

صفحه نخست » "محمد صلاح" در حمله اسرائیل "شهید" شد

salah.jpgارتش اسرائیل یک مسئول میدانی در کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس را ترور کرد

اسرائیل صبح روز دوشنبه اعلام کرد که محمد صلاح*، از فرماندهان ارشد بخش تولید تسلیحات حماس در نوار غزه، در پی حمله هوایی ارتش این کشور کشته شد:

*این عضو کشته شده حماس نسبتی با فوتبالیست همنام مشهور مصری ندارد

:::

صدای آمریکا - در همین رابطه خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل گروه حماس است اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به یک کلینیک پزشکی در شهر غزه، مدیر آمبولانس و اورژانس غزه کشته شد، در حالی که ارتش اسرائیل گفت که این حمله منجر به کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد حماس شده است.

وزارت بهداشت حماس ادعا کرد که کشته شدن «هانی الجعفراوی» تعداد کادر پزشکی کشته شده توسط اسرائیل از ۷ اکتبر را به ۵۰۰ نفر رساند. بنابر همین گزارش، حداقل ۳۰۰ نفر دیگر تاکنون بازداشت شده‌اند.

ارتش می‌گوید که حملات بسیاری در سراسر غزه طی روز گذشته انجام شده است، از جمله به دریچه‌های تونل‌ها و هسته‌های افراد مسلح.

این حملات در حالی انجام می‌شود که نیروهای نظامی اسرائیل عملیات خود در جنوب غزه در رفح و در کریدور نتزاریم در مرکز نوار غزه را ادامه می‌دهند.

ارتش اسرائیل می‌گوید در رفح، نیروها در محله تل سلطان پیشروی کردند و سلاح‌ها و راکت‌اندازهای مورد استفاده در حملات قبلی را پیدا کردند.

روز گذشته نشریه «تایمز اسرائیل» به نقل از ارتش اسرائیل نوشته بود که پایگاه موسوم به ابوسعید متعلق به گردان تل سلطان حماس به تصرف تیپ ۴۰۱ زرهی ارتش اسرائیل درآمده است.

ارتش اسرائیل گفته بود که در پایگاه حماس، دفتر محمود حمدان، فرمانده گردان تل سلطان، و یک انبار تسلیحات و چندین تونل را پیدا کرده‌اند.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه سوم تیر گفت که یک مجتمع آموزش نظامی حماس در محله تل سلطان رفح در جنوب نوار غزه را تخریب کرده است. گزارش‌ها حاکی است که ارتش اسرائیل در حال بررسی و تخریب تونل‌های زیرزمینی حماس است.

نشریه تایمز اسرائیل به نقل از ارتش آن کشور نوشته که سربازان در پایگاه به دفتر یکی از فرماندهان حماس که مسئول شلیک راکتی تیپ رفح به اسرائیل و سربازان در غزه است حمله کردند. ارتش اسرائیل همچنین از حمله تیپ ۴۰۱ زرهی به یک محوطه آموزش نظامی دیگر در همان منطقه خبر داده و گفته که در آن محوطه هم به مقادیری سلاح، اسناد اطلاعاتی، و چند تونل‌ دیگر دست یافته است.

ارتش اسرائیل در چند روز اخیر مناطقی در اردوگاه‌های «المغازی» و «البُریج» در نزدیکی رفح را گلوله‌باران کرده، که شمار زیادی زخمی برجا گذاشته است.

در خبری دیگر، حسن نصرالله، رهبر گروه شبه‌نظامی حزب الله لبنان، که هم‌زمان با جنگ در غزه، جبهه جدیدی علیه اسرائيل در شمال این کشور گشوده است، هشدار داد که در صورت وقوع جنگ بین اسرائیل و این گروه، به ادعای او، هیچ مکانی در اسرائیل امن نخواهد بود.

حزب الله لبنان و گروه شبه‌نظامی حماس که از سوی بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در فهرست گروه‌های تروریستی فرار دارند تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy