Tuesday, Jul 2, 2024

صفحه نخست » ظریف: گرفتار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند

2-5.jpgاعتمادآنلاین - وزیر اسبق ‌خارجه گفت: پای صندوق رای نشان خواهیم داد که نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند؛باید کسانی که برای ما تحریم‌ آورده‌اند را برای همیشه به خانه بفرستیم!

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف در جمع حامیان مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: کشوری هستیم پر از فرصت و امکانات؛ اما گرفتار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند؛ ما گرفتار کسانی شده‌ایم که در جهل مرکب مانده‌اند و ما را گرفتار کرده‌اند. این‌ها برای کشور سرکوب و تحریم ها را به همراه آورده اند.

وی افزود: حق نداریم مردم را تحقیر کنیم، حق نداریم با تحریم‌ها سفره مردم را کوچک کنیم و آن وقت یک جای نامعلوم پول بیاوریم و به خانه‌های مردم بسته ارزاق و کارت 300 هزار تومانی بفرستیم.

وزیر پیشین امور خارجه تصریح کرد: این مردم عزیز هستند، چرا این کار را می‌کنیم؟ مگر رای این مردم خریدنی است؟ شرم کنید؛ این پول را از کجا آوردید، اگر از بیت‌المال است که هرکس آن را هزینه کرده باید به زندان برود. اگر از جای دیگر است آن وقت ثابت می‌شود چرا می‌گفتیم کاسبان تحریم با خون به دل مردم کردن و تحریم موافق هستند.

ظریف گفت: ما مردم، گرفتار افرادی شدیم که برای ما تحریم و تحقیر همراه آوردند، هیچ ایرانی نباید در انتظار دیدن فرزندش باشد یا منتطر باشد تا او را از پشت صفحه تلفن همراه ببیند، بلکه باید فرزندان خود را در کشور پر از فرصت و دارایی در کنار خود داشته باشد.

وزیر پیشین امور خارجه بیان کرد: اگر می‌خواهید کسی به ایران تحریم را تحمیل نکند، اگر می‌خواهیم کمر تحریم را بشکنید باید اول به جهان نشان دهید ما نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند و این کار را پای صندوق رای نشان خواهیم داد؛ افرادی که در 20 سال گذشته ما را تحریم کرده‌اند، دیگرانی که به جای محکوم کردن دشمنان، ما را متهم می‌کنند با رای شما باید همیشه به خانه بروند.

ظریف خطاب به جلیلی گفت: می‌گویند ظریف رفت خودش تحریم شد؛ بله به خاطر اینکه من برای مردم ایران مذاکره کردم برای ظریف مذاکره نکردم. شما بودید که با هزینه مردم شعار دادید اگر نه شما هم تحریم می شدید چرا نشدید؟ چرا لااقل حیا نمی کنید و به جای اینکه ترامپ را محکوم کنید هموطن خود را محکوم می‌کنید؟

وی در جمع هواداران پزشکیان در مشهد ادامه داد: 300 هزار تومان به هر روستایی دادهاند؛ این پول که از آسمان نمی‌آید، این پول از کجا می‌آید از بیت المال می‌آید؟ هرکس که تخلف کرده باید برود زندان چه «معاون رئیس‌جمهور» تخلف کرده باشد چه دیگران؛ شما که طرفدار مستضعفان بودید آیا این پول را مستضعفان به شما دادند؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy