Friday, Jul 5, 2024

صفحه نخست » آغاز دور دوم رای‌گیری + روایت‌های متناقض از میزان مشارکت

khamvote.jpgدر پی بزرگ‌ترین تحریم انتخابات در جمهوری اسلامی، دومین دور رای‌گیری برای تعیین جانشین ابراهیم رئیسی از ساعت هشت صبح به وقت تهران در روز جمعه ۱۵ تیر، در سراسر ایران آغاز شد.

در این رای‌گیری، مسعود پزشکیان نامزد اصلاح‌طلبان و سعید جلیلی، نامزد اصول‌گرایان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در دور نخست که جمعه گذشته برگزار شد، بیش از ۶۰ درصد واجدان شرایط از حضور در پای صندوق‌های رای خودداری کردند.

روایت‌های متناقض از میزان مشارکت در دور دوم انتخابات

ایران وایر - از اولین ساعت‌های شروع رای‌گیری برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در روز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ رسانه‌های رسمی حاکمیت خبر از افزایش میزان مشارکت دادند.

محمد مخبر٬ سرپرست ریاست جمهوری٬ در این رابطه گفت که میزان مشارکت نسبت به دور اول این انتخابات افزایش یافته است.

برخی اخبار و آمار نیز از افزایش میزان تعرفه در ساعت‌های اولیه این انتخابات منتشر شده است.

در مقابل اما چندین حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس علاوه بر تهران تصاویری از شعب خالی رأی در شهرهای شهرکرد، کهنوج و خراسان رضوی را منتشر کرده‌اند.

خاتمی در جماران رای داد، لاریجانی در آمل و قالیباف در مشهد

یورونیوز - محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران و حامی مسعود پزشکیان، روز چهارشنبه رای خود را در شعبه مستقر در حسینیه جماران به صندوق انداخت.

khatlarge2.jpgهمزمان با حضور آقای خاتمی، گروهی از حاضران در حسینیه ارشاد شعار «درود بر خاتمی» سر دادند. آقای خاتمی پس از شکل‌گیری جنبش سبز، ممنوع‌التصویر شد و با محدودیت‌هایی برای حضور عمومی مواجه شد. او در اعتراض به رقابتی نبودن، در انتخابات اخیر مجلس شرکت نکرده بود.

:::
خامنه‌ای: شنیدم شوق مردم به رای دادن بیشتر شده، خدا کند این‌جور باشد
ایران اینترنشنال - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق، گفت: «شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است؛ خدا کند این‌جور باشد و اگر این‌جور باشد خرسند کننده است.»
او با لحنی کاملا متفاوت با هفته قبل افزود: «در مرحله دوم انتخابات مردم باید همتشان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رییس‌جمهورمان را داشته باشیم.»
پیش از دور اول انتخابات در روز هشتم تیر، خامنه‌ای با لحنی شاد، روز انتخابات را روز شادی و نشاط خوانده بود اما پس از «نه» بزرگ و تاریخی مردم ایران به جمهوری اسلامی، تا روز چهارشنبه سیزدهم تیر در این مورد سکوت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy