Tuesday, Jul 9, 2024

صفحه نخست » آیا شخصیت «تانک جبهه انقلاب» عوض شدنی است؟

ganji.jpgانصراف زاکانی از حضور در «دولت سوم روحانی» و پزشکیان

اکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

🔹استراتژی قالیباف، جلیلی، زاکانی و قاضی زاده در میزگردها، مناظره ها و سخنرانی های عمومی شان، تبدیل دولت پزشکیان به دولت سوم روحانی و حمله همه جانبه به دولت روحانی و از این طریق زدن پزشکیان بود. حتی قالیباف پس از شکست، برای دور دوم، در بیانیه اش گفت که به همین دلیل از جلیلی حمایت می کند.

🔹از میان این ۴ تن، زاکانی بیش از همه و از راه آنچه رهبری قبل از آغاز رقابت ها آن را «لجن پراکنی» نامید و از آن نهی کرد، به سراغ پزشکیان رفت و او را دولت سوم روحانی قلمداد می کرد. در یک هفته دور دوم زاکانی به همه شهرها سفر کرد و با حرارت بسیار و عربده کشی همین استراتژی را دنبال کرد.

🔹زاکانی تاکنون دولت روحانی را فاسدترین، خائن ترین، خواب ترین، بی عرضه ترین، بی غیرت ترین، اشرافی ترین، منفی ترین از نظر همه شاخص ها، تابع «کدخدا» (آمریکا)، ترین، و...دولت تاریخ ایران یا دوران ۴۵ ساله گذشته قلمداد کرده است.

🔹صدا و سیمای در انحصار باند سعید جلیلی و خانواده اش، هرگز به حسن روحانی و زنگنه و ظریف و...اجازه نداده اند و نمی دهند تا یک دقیقه هم از اتهام هایی که زاکانی و باقی نامزدها به آنها زدند، از خود و عملکرد دولت شان دفاع کنند. اصولگرایان همیشه فقط بازی با خودشان بدون رقیب را دوست داشته و دارند. به همین شیوه ابراهیم رئیسی را بر سر کار آوردند. اگر صدا و سیما بی طرف بود، اولین اقدامش برگزاری زنده مناظره جلیلی و زنگنه می شد.

🔹هرچه قالیباف، جلیلی، زاکانی، قاضی زاده، اعضای دولت رئیسی، کل اصول گرایان، نهادهای حکومتی و رسانه هایشان بیشتر ادعا می کردند که دولت پزشکیان دولت سوم روحانی است، پزشکیان هم بیشتر آن را تکذیب می کرد و در عین حال می گفت من وزیر دولت خاتمی بودم، اگر هم می خواهید مرا ادامه دولتی قلمداد کنید، ادامه دولت خاتمی قلمداد کنید. اما من دولت پزشکیان را تشکیل خواهم داد.

🔹آیا چهار نامزد «جبهه انقلاب»، خود جبهه انقلاب، اعضای دولت رئیسی، رسانه های سپاه پاسداران و بقیه دروغ می گفتند؟ مگر می شود که همه آنها که خود را نماد راستگویی و صداقت و پاکدستی و حقیقت گویی و دینداری و همه فضائل اخلاقی قلمداد می کردند و می کنند، دروغ به این بزرگی بگویند؟ خیر. بنابراین باید فرض را بر این بگذاریم که دولت پزشکیان، «دولت سوم روحانی» است.

🔹در این میان زاکانی یک تفاوت مهم با بقیه دارد. او عضو دولت است. هیچ قانونی وجود ندارد که شهردار تهران عضو دولت باشد و دولت پزشکیان می تواند زاکانی را برای حضور در جلسات هیات دولت نکند. اگر چنین کند، عین قانون عمل کرده است.

🔹آیا شخصیت «تانک جبهه انقلاب» عوض شدنی است؟ خیر. او طی دو دهه اخیر نشان داده، همین است که هست و حاضر است رقبا را به هر قیمتی نابود سازد تا در عرصه بالای قدرت حضور داشته باشد. حضور او در جلسات دولت پزشکیان آفات زیادی دارد که بعدها روشن خواهد شد. اما پزشکیان تصویری از خود و دولت اش ارائه کرده که شاید عدم دعوت از شهردار تهران، رئیس صدا و سیما (جبلی)، و...برای او دشوار باشد.

🔹اگر زاکانی مدعی راستگویی و صداقت و اخلاق است، اگر به آنچه در چند هفته گذشته از صدا و سیما و در سراسر ایران گفت و بر آن هزاران بار تاکید کرد اعتقاد راسخ دارد، اگر تصویری از که دولت روحانی ارائه کرد عین حقیقت است، بنابراین نمی تواند در جلسات «دولت سوم روحانی» که همان دولت پزشکیان است شرکت کند. چرا؟ چون آن دولت بدترین دولت ها و نماد خیانت و فساد و همه بدی هاست. زاکانی هرگز نمی تواند عضویت در «دولت سوم روحانی» را بپذیرد. عضویت در دولت رئیسی برای او افتخار بود و هست، اما عضویت در دولت سوم روحانی برای او ننگ است و نمی تواند برای همسر و فرزندانش هم آن را توجیه کند، چه رسد به توجیه «جبهه انقلاب» و انقلابیون پاک دست و صادق و مظهر همه فضائل.

🔹نتیجه: اگر زاکانی ذره ای صداقت داشته باشد، اگر سر سوزنی اعتقاد داشته باشد، اگر به خدا و پیامبر و ائمه و آخرت اندکی اعتقاد داشته باشد، قطعاً در جلسات دولت پزشکیان حاضر نخواهد شد. این مقتضای منطقی راستگویی و پاکدستی و انقلابی بودن زاکانی است. مگر اینکه قدرت طلب و دروغگو باشد که نیست. منتظر باشید و خواهید دید که زاکانی مدعی راستگویی، نه زاکانی دروغگوی قدرت طلب، در جلسات دولت پزشکیان قطعاً شرکت نخواهد کرد و انصراف خواهد داد.

*هواداران زاکانی او را «تانک انقلاب» می‌خوانند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy