Wednesday, Jul 10, 2024

صفحه نخست » افشای جزئیات اختصاصی جدید از مرگ محدثه خاکپور، فوق تخصص کودکان

10.jpgایران وایر - پس از مرگ «محدثه خاکپور»، دکتر فوق تخصص اطفال، بنا بر اطلاع ایران وایر، خانم خاکپور در قوچان علی‌رغم بیماری، مجبور به گذراندن شیفت‌های خود و همچنین شیفت‌های همکارانش که در مرخصی بودند، شده است.

برخی خبرگزاری‌ها خبر درگذشت محدثه خاکپور، دکتر فوق تخصص را در روز نوزدهم تیرماه اعلام کردند و علت فوت او را ابتلا به تب دنگی عنوان کردند. با این حال شبکه بهداشت و درمان قوچان با صدور اطلاعیه‌ای ابتلای محدثه خاکپور به تب دنگی را تکذیب کرد.

یک منبع مطلع به ایران وایر گفته: «عصر هجدهم تیرماه دکتر محدثه خاکپور فوق اطفال در icu مشهد اکسپایر(فوت) شدند. ایشان از ۱۰ روز قبل تب و گاستروانتریت داشتند اما در قوچان مجبور به گذراندن شیفت‌های خودشان و همچنین شیفت‌های همکارانشان که در مرخصی بودند، شدند.»

به گفته این منبع مطلع خانم خاکپور «در این ۱۰ روز بارها به همکاران و همچنین گروه بیمارستان اعلام کردند که بسیار حالم بد است و شیفت‌ها را خودتان بیایید. مادر ایشان بارها با همکارانشان تماس تلفنی گرفتند و درخواست کمک کردند که دخترم مریض هست و باید به مشهد بیاید و استراحت کند، اما متاسفانه کسی کمک نکرد.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

آخرین پیام محدثه خاکپور در گروه تلگرامی کارکنان بیمارستان می‌گوید: «سی‌آر‌پی‌ من ۲۰۰ شده، دارم می‌میرم، من نمی‌تونم شیفت‌هاتون رو بیام.»

اداره بهداشت و درمان قوچان در اطلاعیه خود برخلاف آنچه به دست ایران‌وایر رسیده نوشته بود: «وی با توجه به بیماری و علی رغم توصیه مسوولان مبنی بر استفاده از مرخصی استعلاجی، از باب وظیفه شناسی اصرار داشته‌اند که در شیفت‌های مقرر شخصاً حضور داشته باشند.»

محدثه خاکپور، دکتر فوق تخصص نوزادان در حال گذراندن دوران طرح خود در شهر قوچان بود که درگذشت. این اولین بار نیست که پزشکان و پرستاران بر اثر فشار کار بیمار می‌شوند و جانشان را از دست می‌دهند. پیشتر در اردیبهشت امسال روزنامه «اعتماد» به نقل از دبیرکل خانه پرستار گزارش داده بود که طی یک ماه گذشته، دست‌کم سه پرستار «در خواب» و به‌دلیل سندروم کاروشی، یعنی «مرگ براثر کار زیاد»، جان خود را از دست داده‌اند.

در ایران به ازای هر هزار نفر، دو پرستار فعال است و این رقم برای متخصصین بیش از این است. همین شرایط دشوار کاری و درآمدهای ناکافی ازجمله مشکلاتی است که موجب مهاجرت گسترده پرستاران و متخصصان در سال‌های گذشته شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy