Sunday, Jul 14, 2024

صفحه نخست » ترور ناکام و بالارفتن بخت بازگشت ترامپ به کاخ سفید، حامد آئینه وند

Hamed_Aiynehvand_3.jpgپس از برگزاری نخسیتن مناظره میان بایدن و ترامپ و نمایش نا امید کننده بایدن در آن که نشانگر وضع نامطلوب وی به لحاظ قوای ذهنی بود و گاف های بعدی او از جمله در جلسه ای که میزبان اعضای نا تو بود، نگرانی های گسترده ای در میان چهره های ارشد دموکرات هم زمان با پیشی گرفتن ترامپ در غالب نظر سنجی ها به وجود آورد به گونه ای که آشکارا خواستار کناره گری او از رقابت ها شدند. این درخواست تنها محدود به نمانیدگان دموکرات در مجلس نمایندگان یا چهره های ارشد حزبی نبود بلکه در اقدامی نادر بازیگران حامی حزب در هالیود چون جرج کلونی نیز با صدای بلند خواستار کناره گیری وی و جایگزین شدن چهره ای جوانتر به جای بایدن در رقابتها شدند . اما از همه اینها مهمتر این بود که حامیان مالی دموکرات ها ادامه کمک های مالی انتخاباتی را منوط به کناره گیری بایدن از رقابت کردند و این نه به معنای شکست قطعی که بیشتر از آن به مثابه غرق شدن بایدن در دریایی طوفانی است.

با وجود اینکه بایدن در پاسخگویی اولیه به چرایی نمایش نا امید کننده اش در برابر ترامپ به سر ماخوردگی و کمبود خواب اشاره کرده ، ازانجام تستهای شناختی طفره رفته و گفته وظایف ریاست جمهوری که روزانه انجام می‌دهد مهمترین برنامه شناختی است اما داستان ادامه دار گاف های او ، در میان رای دهندگان دموکرات و همینطور چهره های ارشد دموکرات احتمال باخت را به یقین تبدیل کرده است و به همین دلیل تقریبا هر روز به تعداد کسانی در کمپ دموکرات ها که او را ترغیب به کنار رفتن از رقابت می کنند اضافه می شود.

ترور ناکام ترامپ در پنسیلوانیا و انتشار فیلم و عکس های در صحنه که یک« جنگنده آماده» را برای « بازگرداندن عظمت » به امریکا به خوبی به تصویر می کشد برای دموکرات ها حکایت این ضرب المثل ایرانی است: گل بود به سبزه نیز آراسته شد . واکنش ترامپ در صحنه به خوبی آمادگی جسمانی و ذهنی بالای اورا در مقایسه با بایدن در برابر دیدگان میلیونها رای دهنده امریکایی گذاشت و سیل پیام های آرزوی سلامتی رهبران جهان منهای ایران برای ترامپ و حمایت افکار عمومی امریکا از ترامپ و قربانیان این حادثه تروریستی به اندازه غیر قابل تصوری به کمپین جمهوری خواهان شور و نشاط و به کمپین دموکراتها ، یاس و نا امیدی تزریق کرده است.

درایالات متحده که از آن به عنوان سرزمین فرصتهای برابر یاد می شود حالا به طرز شگفت انگیزی صحنه رقابت میان ترامپ وبایدن نابرابر شده است و آشکارا کمپین رئیس جمهور پیشین بر رئیس جمهور فعلی را برتری بخشیده است . اما اشتباه نکنید منظور از نابرابری تبعیض نیست، بلکه ناتوانی غیر قابل انکار بایدن در برابر ترامپ به خاطر کهولت سن و حواس پرتی است که لحظه به لحظه بر احتمال شکست دموکراتها در انتخابات نوامبر آینده می‌افزاید.آیا راه نجاتی برای دموکراتها وجود دارد؟ اگربایدن به ماندن در رقابت اصرار کند نه ، اما اگر دست از لجاجت بردارد و ادامه مسیر را به دست کسانی چون کاملا هریس،جی‌بی‌ پرترکیز،گوین نیوسام،گرچن ویتمر،جان شاپیرو یا پیت بوتیجج بسپارد راه نجات باز خواهد بود و دموکراتها می‌توانند به ماندن در کاخ سفید برای چهار سال پیش رو امیدوار بمانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy