Thursday, Jul 18, 2024

صفحه نخست » اعلام خطر: پزشکیان «گورباچف» فرو پاشاننده جمهوری اسلامی است

ganji.jpgاکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

🔹آیت الله خامنه ای در ۱۹ تیر ۱۳۷۹ یک سخنرانی تاریخی ۱۰۲ دقیقه ای برای کلیه زمامداران نظام ایراد کرد که معلوم بود مشاورانش روی آن بسیار کار کرده اند و او نتایج اش را بیان می کند. من آن زمان ۹۱ روز در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین بودم و جز یک قرآن چیزی نداشتم و از دنیا بی خبر بودم. افسر نگهبان مرا صدا کرد و گفت تلفن با شما کار دارد و من تعجب کردم. مرا به دفترش بُرد. مرحوم قاضی مقدس بود که بعدها توسط یک زندانی سابق کشته شد و سپس خودش نیز اعدام شد. قاضی مقدس گفت امروز آقا یک سخنرانی بسیار مهم کرده و باید تو حتماً ببینی و بشنوی.

🔹دستور دادم شب تو را به دفتر بیاورند و این سخنرانی را از تلویزیون ببینی و بفهمی چگونه بازیچه شدی و خودت نمی دانی. شب مرا بردند و سخنرانی را گوش کردم. به همین دلیل هیچگاه آن را فراموش نخواهم کرد. بعداً مقاله های تحلیلی و ناقدانه ای درباره آن سخنرانی نوشتم که یکی از آنها در سه بخش در بخش ناظران «بی بی سی» منتشر شد.

26945.jpg

🔹در آن زمان اقتدارگرایان ادعا می کردند که «محمد خاتمی گورباچف ایران است» و پروژه ی فروپاشی جمهوری اسلامی را کلید زده است. خامنه ای در آن سخنرانی ابتدا این مدعا را طرح کرد که دولتِ آمریکا یک پروژه ی آمریکایی برای فروپاشی جمهوری اسلامی طراحی کرده است که براساس آن خاتمی باید نقش گورباچف و یلتسین را بازی کند.

🔹در گام بعد، آیت الله خامنه ای به طور مفصل طرح إصلاحات گورباچفی/یلتسینی برای فروپاشی اتحاد شوروی را توضیح داد که کلش کار آمریکایی ها بود و گورباچف و یلتسین هم عروسک های خیمه شب بازی آمریکا بودند.

🔹سپس توضیح داد که جمهوری اسلامی پنج تفاوت اساسی با نظام سوسیالیست شوروی دارد و این تفاوتهای اساسی، مانع فروپاشی جمهوری اسلامی شده و می شود.

🔹در پایان هم هشت راهکار برای إصلاحات مد نظر خودش که غیر گورباچفی بود و مانع فروپاشی می شد را به عنوان وظیفه همه مسئولان نظام اعلام کرد.

🔹یکی از تفاوتهای اساسی ایران و شوروی ناظر به نقش بی بدیل ولی فقیه در ایران بود که با رهبری حزب کمونیست شوروی تفاوت های بنیادین داشت. رهبری که محور نظام است و وظیفه اصلی اش حفظ انقلاب و نظام خواهد بود، هرگز نمی گذارد که گورباچف و یلتسینی در نظام زاده شود. رژیم سوسیالیستی شوروی فاقد چنین رهبری ای بود. خامنه ای افزود:

«اگر بود، آن‌طوری نمیشد؛ اگر بود، آن وقتی که احساس میکرد یلتسینی وارد میدان شده تا به کار آینده حرکت شتابنده غیرمعقول و بیرویه‌ای بدهد، گوش او را می گرفت و از صحنه خارجش می کرد و مورد حمایت مردم هم قرار میگرفت؛ اما چنین چیزی نبود.»

یعنی اگر خاتمی و حامیانش اندکی به آن سمت بروند، گوششان را می گیرم و از عرصه حذفشان می کنم. درست همان کاری که با رهبران جنبش سبز(مهندس میر حسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی) کرد.

🔹روزنامه های اصولگرایان با بخش های اطلاعاتی و امنیتی نظام ارتباط وثیقی داشته و دارند و فعالیتهایشان تابع آنهاست. وقتی روزنامه افراط گرای «آرمان امروز» تیتر اول می زند: ‌«مانیفست گورباچف ایرانی»، من احساس خطر جدی می کنم و با خود می اندیشم که یک سال پس از ریاست جمهوری خاتمی به او اخطار شد، اما به پزشکیان هنوز آغاز به کار نکرده اخطار می شود و از او گورباچف و یلتسین سازی می کنند.

🔹کل اصولگرایان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پشت سعید جلیلی قرار گرفتند. جلیلی گفت که من ۱۴ میلیون رأی آورده ام و تازه کار تشکیلاتی مان را باید در سراسر ایران آغاز کنیم و اگر دولت پزشکیان به انحراف رفت، در برابر او خواهیم ایستاد. سعید جلیلی از فرصت دبیری و عضویت بلند مدت شورای عالی امنیت ملی استفاده بهینه کرد و همه را به دفتر «دولت سایه» اش فرا می خواند- و چه کسی می توانست به فرد قدرتمندی چون او نه بگوید- و یک تشکیلات مخفی سراسری راه انداخت.

🔹امیر حسین ثابتی در توییتی نوشت که «دولتِ سایه» فقط سایه قوه مجریه نیست، سایه کل نهادهای حکومت و نظام است. جلیلیست ها قصد داشتند به سرعت نامزد خودشان را جایگزین آیت الله خامنه ای کنند. نامزد آنها میرباقری علم ستیز، ‌فلسفه ستیز، عرفان ستیز و مروج «اسلام طالبانی» بود و هست و او را جانشین برحق آیت الله مصباح یزدی قلمداد می کنند.

🔹آنها و دولت رئیسی عجله کردند و به همین دلیل هوشمندانه موقتاً کنار زده شدند. اما اینها کسانی نیستند که پروژه ی تسخیر کل حکومت را رها سازند. گورباچف و یلتسین قلمداد کردن پزشکیان یکی از ارکان پروژه ی فتح کل قدرت آنهاست. اگر پزشکیان گمان کند با سازش با طیف جلیلیستها کارش را پیش خواهد بُرد، اشتباه می کند. آنان نشان داده اند که چنین نخواهند کرد. آیا جمهوری اسلامی فردی آرام تر و نجیب تر از محمد خاتمی به خود دیده است؟ خاتمی به آنها به شوخی می گفت ما یزدی ها بسیار ترسو هستیم.

🔹اصلاح طلبان و اعتدالیون باید کاملاً هوشیار باشند. اقدام اصولگرایان افراطی و جلیلیست ها ناشی از فعالیت های آنها نیست، معلول تمامت خواهی خودشان است که باید کل حکومت را فتح کنند و در این راه، زمین زدن پزشکیان به هر قیمتی، از اصول آنهاست. تیتر اول «آرمان امروز» را باید جدی گرفت. پزشکیان بارها اعلام کرد که مجری «برنامه هفتم» و «سیاستهای کلی نظام» هستم. اما او را گورباچفی قلمداد می کنند که در دلش یلتسین ها دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy