Monday, Jul 22, 2024

صفحه نخست » فارین اَفِرز: در صورت وقوع جنگ در خاورمیانه، روسیه تمایلی برای کمک به آیت‌الله‌ها نخواهد داشت

22-17.jpgکیهان لندن

- پایگاه تحلیلی «Foreign Affairs» (مسائل خارجی) در مطلبی به تشریح وضعیت بحرانی خاورمیانه، می‌نویسد جنگ احتمالی با جمهوری اسلامی شاید مزایایی برای روسیه از جمله در افزایش قیمت نفت و باز شدن جبهه دوم علیه غرب در خاورمیانه داشته باشد اما بسیار پرخطر است زیرا ممکن است تأمین تسلیحات مورد نیاز در جنگ علیه اوکراین را مختل کند.

-نویسنده این مطلب «هانا توت» مدیر منطقه اوراسیا در «مرکز مطالعات منع گسترش تسلیحات هسته‌ای جیمز مارتین» عنوان می‌کند، «جنگ بین جمهوری اسلامی و اسرائیل احتمال دارد علی خامنه‌ای را به سمت تولید سلاح هسته‌ای سوق دهد.»

- با اینکه «تهران و تل‌آویو از افتادن به ورطه‌ی یک «جنگ تمام‌عیار» اجتناب کرده‌اند، با این حال با هدف قرار دادن مستقیم خاک یکدیگر توسط این دو دشمن قدیمی، نشان دادند که قواعد نانوشته حاکم میان آنها تغییر کرده و این سنجش اقدامات و نیات طرف مقابل و محدود ساختن خطر افزایش تنش توسط هر یک از طرفین را دشوارتر می‌سازد».

- «بطور طبیعی بالا گرفتن تنش‌ها بین جمهوری اسلامی و اسرائیل ممکن است امتیازاتی برای مسکو داشته باشد».

- «گرفتار شدن رژیم ایران به عنوان متحد روسیه در سوریه، تضعیف ظرفیت جمهوری اسلامی در تأمین تسلیحات مورد نیاز روسیه و پیچیده شدن روابط مسکو با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و تهران را به همراه خواهد داشت».

-«ورود جمهوری اسلامی به جنگ موجب مشکل دیگری برای روسیه نیز خواهد شد. در صورتی که اسرائیل تصمیم به حمله به رژیم بگیرد، تهران به بسیج تمام ظرفیت‌های نظامی خود جهت پاسخگویی به این حملات نیاز خواهد داشت. رژیم ایران با اتکاء به پهپادها و موشک‌های خود، ارسال آنها به روسیه را محدود خواهد کرد».

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

-«حمله اسرائیل علیه تأسیسات داخل ایران خطرهایی را برای اعتبار و حیثیت مسکو به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه جنگ اوکراین اولویت اصلی مسکو است، این کشور نه توان و نه تمایلی برای کمک به آیت‌الله‌ها در صورت یک رویارویی مستقیم نظامی خواهد داشت. در صورت افزایش تنش‌ها، روسیه به کمک جمهوری اسلامی نخواهد شتافت».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy