Friday, Jul 26, 2024

صفحه نخست » ابراهیم نبوی: کاپشن صورتی دل منو بردی

01_nbvi_pzsh.jpgزیتون - خبرهای هفته ابراهیم نبوی

مقدمه: ندارد.

خبر اول؛ برنامه روزانه آقای رئیس جمهور

طبیعی است که در این مدتی که ما به جای نوشتن طنز روزانه داشتیم کتاب‌های بی‌ربط می‌نوشتیم، رئیس‌جمهور سابق با همت استان آذربایجان شرقی تغییر کرد و این استان یک رئیس‌جمهور شش کلاس درس‌خوانده را از امت شهیدپرور ما تحویل گرفت و یک رئیس‌جمهور که دکترای پزشکی دارد، به ما تحویل داد. فعلا هم به بار است هم به دار، فقط مانده تحلیف و تنفیذ و سایر ابواب تفعیل که این کار هم انجام بشود تا ما صاحب یک رئیس جمهور نو و تروتمیز بشویم. البته قبلی هم کروکثیف نبود، فقط زیادی کهنه بود که آن هم خدابیامرزدش.

پشت سر مرده حرف زدن نیست درست. و اما برنامه روزانه آقای رئیس‌جمهور در این یک ماهی که روی کار آمد، به شرح زیر گزارش می‌شود:

ساعت هشت صبح تا ده صبح: سرزدن به منازل شهدای اخیر، شهدای ده سال قبل، شهدای سی سال قبل، شهدای دوره مشروطیت.

ساعت ده صبح تا دوازده ظهر: بررسی توضیحات عباس عبدی و ظریف در مورد آخرین مواضعی که رئیس‌جمهور تا دیشب اتخاذ کرد و نیاز به توضیح توسط شخص دیگری دارد.

ساعت دوازده ظهر تا دو بعد از ظهر: رفتن به انواع بهشت اعم از بهشت زهرا، بهشت امام خمینی، شاه عبدالعظیم و خدا را شکر مشهد نزدیک نیست وگرنه هر هفته سه روز هم می‌رفت زیارت امام رضا.

ساعت دو بعد از ظهر تا چهار عصر: دیدار با اعضای کابینه قبلی، فعلی و بعدی و دادن آخرین توضیحات در مورد شورای انتخاب و گزینش وزرای کابینه‌ی بعدی و شیوه کارکرد و درصد سکسی سیاسی عبادی حزبی وزرای کابینه.

ساعت چهار عصر تا شش عصر: ملاقات با رهبران احزاب اصولگرا، سوسولگرا، اصلاح‌طلب، راست افراطی، اعتدالی و کارگزار و غیره( از احزاب وغیره کسی برای ملاقات زنده نمانده است.)

ساعت شش تا هشت غروب: آخرین توضیحات رئیس جمهور در مورد تائید یا تکذیب آخرین گفته‌های ایشان در مورد اینکه آن پنجاه درصد یا شصت درصدی که در انتخابات شرکت کردند روی چشم رئیس‌جمهور جا دارند یا روی تخم چشم رئیس‌جمهور.

ساعت هشت تا ده شب: آموزش نهج البلاغه از راه دور در انواع پیام‌های دیداری شنیداری.

ساعت ده شب تا دوازده شب: رفتن به جلسه سینه‌زنی، زنجیر زنی، قمه‌زنی، دعای کمیل، دعای ندبه، دعای ابوحمزه ثمالی و دعای جوشن کبیر.( یعنی چهار سال طول می‌کشد این بنده خدا ثابت کند من جدا مسلمانم.)

محض رضای خدا زودتر این ماجرای تحلیف و تنفیذ و غیره را تمام کنید این بچه برود سر درس و مشق‌اش.

توضیح اضافی: ما یک رای به پزشکیان دادیم و تا چهار سال هر روز غر می‌زنیم، می‌خواهی بخواه‌ نمی‌خواهی هم که مجبوری.

https://x.com/drpezeshkian/status/1815415881469469105?s=61&t=DWb2Q3QOi7jo5wtr7dfEfg

خبر دوم؛ علم الهدی ظهور کرد

تقریبا هر روز از ساعت هشت صبح تا دوازده شب این بنده خدا علم الهدی شانزده ساعت علی الدوام در حال سخنرانی و اظهار لحیه است. یعنی دلم می‌خواست در نقش شبنم مقدمی در سریال هیولا در واکنش به اظهارات پسر غیورش بگویم: ببند! زبان به دهن بگیر برو بشین توی اتاقت به کارهای زشت‌ات فکر کن. این بنده خدا فکر کرده حالا که دامادش شهید شده، مثل امام حسین که شهید شد . کاری حسینی کرد، و بقیه ملت ایران همه دارند کاری یزیدی می‌کنند، ایشان باید کاری زینبی کند هر روز هشت ساعت به جای داماد مرحومش سخنرانی و مصاحبه می‌کند. سه سال از صبح علی‌الدوام تا شب داشت در خوبی‌های دولت شاه داماد اظهار نظر می‌کرد حالا در مورد معایب دولت بعدی حرف می‌زند. هنوز هم اینقدر صمیمی نشده که مستقیما و بدون اشاره به دور و نزدیک ذرت پرتاب کند. ما حاضریم بپذیریم آن مرحوم مغفور برگردد به این دنیا و دوباره رئیس‌جمهور بشود به شرط اینکه این پدر زن مرحوم علیه ببندد و کمتر اظهار نظر کند.

خبر سوم، کاپشن صورتی دل منو برده

یعنی الآن اگر قسم بخوریم که در کابینه مهندس بازرگان که منتخب آیت‌الله خمینی بود اغلب وزرای مذهبی و ملی‌مذهبی یا کراوات می‌زدند یا حتما کراوات می‌زدند، همین الآن شمردم از ۲۲ وزیر و معاون نخست‌وزیر کابینه بازرگان ۲۱ نفرشان کراوات می‌زدند. دکتر شریعتی هم که این همه عیب و ایراد داشت این یکی مشکل را نداشت که کراوات نزند. یعنی لال بشی مرحوم بنی‌صدر که کراوات را از اسلام بیرون کردی و خودت هم رفتی. حالا ما نمی‌گوئیم این آقای پزشکیان کراوات بزند مثلا اینطوری بشود( عکس راست)، اما استاد من! عزیز من! آقای رئیس جمهور! شما الآن نماینده یک ملت هستید. محض رضای خدا یک نفر را به عنوان مشاور تشریفات منصوب کنید که کارش طراحی لباس رئیس جمهور باشد. یعنی چی با کاپشن می‌روید وسط مردم. خیلی خاطره خوب داریم از کاپشن، ایشان هم نمک روی زخم ما می‌پاشد. شما که هم هیکل مناسبی داری و مثل خیلی از ماها شکمتان یک ربع جلو نیست باسن‌تان نیم ساعت عقب، یک کت و شلوار شیک با پیراهن مرتب، هر روز اطو کرده بپوشید، یک کاری کنید که آدم دلش بشود به عکس‌تان نگاه کند. باز هم تاکید می‌کنم که لازم نیست مثلا پاپیون بزنید( مثل عکس وسط) یعنی آن آقای خاتمی لباس بدسابقه‌ای مثل عبا و عمامه را یک جوری شیک و زیبا انتخاب رنگ و مدل عبا و عمامه می‌کرد که سابقه‌اش یادت می‌رفت. برادر من! محض رضای خدا یک کت و شلوار شیک بپوش، لازم هم نیست خودتان بروید خرید، حتما یک نفر باید مسئول لباس شما باشد، یا به همان دخترتان بگوئید فعلا تا یکی دو ماه برایتان چهار پنج دست کت و شلوار شیک بخرد که ما وقتی نگاه می‌کنیم به عکس‌تان حال مان خوب بشود. ببینید، مثلا اینجوری لباس بپوشید هم بد نیست( عکس چپ)، خواهشمندم به این پیشنهاد توجه کنید.

خبرچهارم؛ زن، زندگی، آزادی، امام حسین، سیدخندان

یعنی این نسل زی تا همه روحانیت را دق ندهند دست از این کارهای‌شان برنمی‌دارند. یعنی بیست تا دختر زیبای نازنین چطوری می‌خواستند با اساس جمهوری اسلامی بازی کنند و کلا به فاک فنا بدهند حجاب برتر را. فیلم دخترانی که زنجیر زنی می‌کردند بدون حجاب در استان البرز منتشر شد و در عرض هفت دقیقه تبدیل به تصویر اول رسانه‌ای ایران شد. البته بعضی عزیزان غرغرو می‌گفتند این اصلا درست نیست، آدم وقتی حجاب ندارد باید برود توی مراسم عاشورا قر بدهد. البته بدیهی است که اینجانب با قر دادن مشکلی ندارم، البته با غر زدن هم خیلی مشکل ندارم، ولی نه غرغر اینجوری. آقاجان! کسی با اسلام و شیعه و بقیه موارد و حتی روحانیت هم مشکل ندارد( منظورم از کسی فقط خودم بودم.) یعنی اسلام اگر برای توی خانه باشد، به ما ربطی ندارد، روحانیت هم اگر برای توی مسجد( با حداقل صدا) باشد باز هم مشکل ندارد. با شیعه هم مشکلی من ندارم، تشیع علوی نشد همان تشیع صفوی باشد اما نه دیگر تشیع ولوی وحشتناک. در این همه کشورهای اسلامی حجاب اجباری نداریم، چطور فقط در ایران خواهران ما باید بروند بهشت؟ در هر حال ما که این دختران عزیز را نگاه کردیم خیلی هم خوشمان آمد. لذا در پاسخ به آن مرحوم شاملو که توضیح داده بود که خدای را در پستوی خانه نهان باید کرد، لازم به توضیح است که وقتی شما خدا را می‌آوری وسط خیابان و تمام زندگی مردم را ضایع می‌کنی چشمت کور دنده‌ات نرم. همان خدای را باید هم در پستوی خانه نهان باید کرد. راستی ابراهیم در آتش شاملو به مجاهدین روابط غیرمستقیم داشت یا مستقیم؟

https://x.com/euronews_pe/status/1813602902457426328?s=61&t=DWb2Q3QOi7jo5wtr7dfEfg

خبر پنجم؛ بالاخره بایدن رفت

البته برخلاف بسیاری از افراد که فکر می‌کنند آمدن ترامپ روی صندلی ریاست جمهوری آمریکا به ضرر جمهوری اسلامی است، من معتقدم که اصلا اینطور نیست. ترامپ هم عقل ندارد هم شاخ ندارد، به همین دلیل اصلا اینطوری نیست که اگر ترامپ رئیس‌جمهور بشود منافع آمریکا را در جهان به خطر نیاندازد یا حتی توی خود واشنگتن. به همین دلیل روی کار آمدن ترامپ بیش از آنکه به ضرر جمهوری اسلامی باشد، به نفع چین و روسیه است. با این ونس که کپی دست دوم احمدی‌نژاد است و معاونش شده اگر روی کار بیاید نان همه دشمنان آمریکا توی روغن است. بقول ضرب المثل معروف دختر همسایه هرچی چل‌تر برای ما بهتر. البته یکی از خوبی‌های بایدن این بود که استعفا داد. در واقع بایدن هیچ خوبی غیر از استعفا دادن نداشت. البته چشمم خیلی از کامالا هریس آب نمی‌خورد. نه اینکه از عهده شخص ترامپ در مناظره‌ها برنیاید. به نظرم اگر آب پیدا کند شناگر قابلی است، ولی این جماعت آمریکایی که از دست بایدن بخاطر مواضعش در مورد اسرائیل و غیره حال‌شان خراب است، یکهو دیدی رفتند و الکی الکی دوباره رای دادند به ترامپ. البته یکی از دوستان می‌گفت کامالا هریس هم زن است و هم تبار هندی دارد. در مورد اولی که به گمانم پیروزی الکی ترامپ بر هیلاری چشم مردم را ترسانده وگرنه فکر نمی‌کنم زن بودن به ضرر کامالا هریس باشد، چون شکست هیلاری به گمانم به زن بودنش ربطی نداشت و البته ماجرای تبار هندی کامالا هم موضوع مهمی نیست، چرا که همسر ونس هم تبار هندی دارد، همسر خود ترامپ هم که توی تگزاس روی خشت نیافتاده بود. مطرح کردنش برای ترامپ تف سربالاست، خودش که ریش ندارد، می‌افتد روی ریش‌های توپی ونس. لامصب ونس هم در همان نطق اولش چنان مواضع اولترا چپ اختیار کرد انگار همین نیم ساعت پیش از پدری تروتسکی و مادری فریدا به دنیا آمد. به هر حال فعلا در انگلیس و فرانسه راست‌ها انتخابات را باختند، آمریکا هم گرفتار ترامپ نشود شانس آوردیم. البته اگر بشود یا نشود به گمانم فاتحه نتانیاهو در هر حال خوانده است. دلیل من چیست؟ دلیل خاصی ندارم، تعدادی دلیل عام دارم که به درد شما نمی‌خورد.

https://x.com/kamalaharris/status/1814782105512985003?s=61&t=DWb2Q3QOi7jo5wtr7dfEfg

خبر ششم؛ رائفی پور هم رفت دادگاه

من هیچ وقت در زندگی نتوانستم حسن عباسی و رائفی‌پور را جدی بگیرم. خیلی دلم می‌خواهد هوش مصنوعی ابزاری را ایجاد کند که آدم بتواند بفهمد واقعا این موجودات نمی‌فهمند یا واقعا خودشان را به نفهمی زدند. یعنی دلم می‌خواهد ببینم این دویست سیصدنفری که توی سخنرانی رائفی‌پور می‌روند واقعا جدی رفتند به سخنرانی یا شوخی می‌کنند؟ البته من خودم یا حتی محمود فرجامی هم وقتی برنامه ارائه می‌دهیم و دویست سیصد نفر برای شنیدن برنامه ما می‌آیند و تازه به ما پول هم می‌دهند. ولی ما مزخرف می‌گوییم و مردم می‌خندند و در نتیجه خوششان می‌آید و پول هم می‌دهند، ولی رائفی‌پور هم مثل ما مزخرف می‌گوید ولی کسی به حرف‌های او نمی‌خندد و حتی گاهی به نظرم می‌آید بعضی‌ها یادداشت هم می‌کنند. تو را به خدا یکی از شماها که توی سخنرانی رائفی‌پور یادداشت کردید برای من متنی که یادداشت کردید را ایمیل کنید ببینم واقعا شوخی می‌کنید یا واقعا جدی می‌کنید؟ به هر حال گویا پرونده بنیاد مصاف( مرکز صادرات اظهار فضل) رفته به دادگاه برای بررسی برخی مفاسد مالی و غیره. باز خوب است که ماجرا به فساد اخلاقی و سعید طوسی ختم نشده، فساد اقتصادی و بابک زنجانی در جمهوری اسلامی مشکل خاصی نیست. حل می‌شود.

https://x.com/hamidehsaedi1/status/1815517543773188548?s=61&t=DWb2Q3QOi7jo5wtr7dfEfg


خبر هفتم؛ زاکانی! واقعا تا آخر می‌مونی؟

من در زندگی فکر نمی‌کردم موجودی وقیح‌تر از احمدی‌نژاد را به چشم خودم، منظورم چشم باواسطه و بی‌واسطه است، ببینم. واقعا این زاکانی چی بود؟ حیف آن نام محترم عبید زاکانی که روی این موجود است. من طنزنویس هم اصلا نمی‌توانم چنین چیزهایی را هضم کنم. به هر تقدیر فعلا که بعد از گذاشتن یک هزینه ده‌ها میلیارد تومانی از جیب مردم برای نامزدهای انتخابی پوششی روکشی کارش تمام شد و رفت خانه. یعنی خوشم می‌آید از آن لحن معصومانه پزشکیان: « تا آخر میمونی؟» فکر کنم تا آخر عمرش هر جا مهمانی برود همه از او سئوال کنند: تا آخر میمونی؟ به هر حال پیشنهاد می‌شود اعضای شورای شهر این استاد را از شهرداری تهران بردارند و بگذارند یک جایی که جلوی چشم نباشد آدم هی گلاب به روی شما شکوفه بزند.

https://x.com/sina_jahaani/status/1812940022871650339?s=61&t=DWb2Q3QOi7jo5wtr7dfEfg

فعلا تا خبرهای هفته بعد...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy