Friday, Jul 26, 2024

صفحه نخست » انتقاد کامالا هریس از ترور قاسم سلیمانی

harris.jpgبی بی سی - جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بعد از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی از کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری، برای جایگزینی خودش حمایت کرد.

خانم هریس هنوز رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات انتخاب نشده است، اما اگر او در این رقابت برنده شود، اولین رئیس جمهور زن آمریکا و اولین رئیس جمهور با تبار هندی و جامائیکایی خواهد بود.

او همچنین بعد از اندرو جکسون در سال ۱۸۲۹، اولین رئیس جمهوری خواهد بود که پدر و مادرش هر دو مهاجر بوده‌اند.

تجربه‌های کامالا هریس در حوزه بین‌المللی و مواضع او در مسائل سیاست خارجی

خانم هریس از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) در سال ۲۰۱۵، برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران، حمایت کرده است.

او از کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق انتقاد کرد. این اقدام در سال ۲۰۲۰ با دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد. خانم هریس گفت که چنین اقدامی «جان آمریکایی‌های بیشتری را به خطر می‌اندازد و می‌تواند به جنگ تازه‌ای در خاورمیانه منجر شود».

***

در همیت زمینه:

فیلمی از سخنرانی کامالا هریس در مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی: نباید از واژه "تروریسم اسلامی رادیکال" استفاده کنیم. مسلمانان خود بزرگترین قربانیان ترور بوده اند.

گفته می شود هریس رابطه نزدیکی با سازمان نایاک دارد، مخالفان حکومت سازمان نایاک را لابی جمهوری اسلامی می دانند.

***

خانم هریس از لوایحی برای جلوگیری از اقدام نظامی بیشتر علیه رهبران و اهداف ایرانی حمایت کرد، هر چند که این لوایح رای نیاورد.

در پی اعتراض‌های سراسری ایران بعد از کشته شدن مهسا (ژینا)‌ امینی، خانم هریس در بیانیه‌ای با حمایت از «زنان شجاع ایران» گفت که جمهوری اسلامی «باید به استفاده از خشونت علیه شهروندان خود تنها به خاطر استفاده از آزادی‌های اساسی‌شان پایان دهد».

او همچنین گفت «هیچ ملتی که به‌طور سیستماتیک حقوق زنان و دختران را نقض می‌کند، نباید نقشی در هیچ نهاد بین‌المللی که مسئول حفاظت از همین حقوق است، داشته باشد» و خواهان اخراج ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy