Saturday, Jul 27, 2024

صفحه نخست » مجید توکلی آزاد شد

27-1.jpgبر اساس خبر رسیده به ایران وایر، مجید توکلی، فعال سیاسی روز شنبه ششم مرداد با دستور توقف اجرای حکم از زندان اوین آزاد شده است.

مریم تابنده، همسر مجید توکلی، درباره شرایط آزادی همسرش از زندان نوشت: «پیرو پذیرش اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور و صدور دستور توقف اجرای حکم، با اخذ وثیقه توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مجید عزیزم عصر امروز از زندان اوین آزاد شد.»

مجید توکلی، از کنشگران سیاسی در ایران است که نخستین بار در نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی به واسطه فعالیت دانشجویی سال‌ها زندانی شد.

این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق روز اول مهر ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری، در تهران بازداشت و در روز ۲۸ آذر ماه با قرار وثیقه آزاد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

آخرین جلسه دادگاه مجید توکلی در روز ۲۴ تیر ماه سال گذشته در دادگاه انقلاب تهران برگزار و وی برای اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری، و برای «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد.

علاوه بر این حکم «دو سال تبعید از تهران، منع فعالیت مجازی، و منع خروج از کشور» نیز به عنوان «محکومیت تکمیلی» برای مجید توکلی صادر شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy