Sunday, Jul 28, 2024

صفحه نخست » دولت جدید بریتانیا: کشور ما ورشکسته و درهم شکسته است

labor.jpgدویچه وله - یک روز پیش از آنکه ریچل ریوز، وزیر خزانه‌داری انگلیس با حضور در پارلمان گزارشی را در مورد وضعیت مالی کشور ارائه دهد، دفتر کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس از حزب محافظه‌کار، در بیانیه‌ای اعلام کرد بریتانیا "ورشکسته و درهم‌شکسته" است. در این بیانیه که روز یکشنبه (۲۸ ژوئیه) منتشر شده، آمده ارزیابی ریوز "نشان خواهد داد که بریتانیا ورشکسته و درهم شکسته است. این گزارش این آشفتگی را که سیاست پوپولیستی در زمینه اقتصاد و خدمات عمومی به وجود آورده، نمایان می‌کند."

دفتر استارمر دولت پیشین را به نداشتن برنامه‌ریزی مالی متهم کرده و در بیانیه خود آورده است، دولت ریشی سوناک "تعهدات مالی قابل توجهی را برای سال مالی جاری انجام داده، بدون آنکه بداند هزینه این وعده‌ها از کجا قرار است تأمین شوند."

حزب محافظه‌کار که در ۱۴ سال گذشته اداره حکومت در بریتانیا را در دست داشته، اعلامیه حزب کارگر در مورد وجود "سیاهچاله" در امور مالی عمومی را بهانه‌ای ساختگی با هدف افزایش مالیات‌ها توصیف کرده و گفته است حزب کارگر این موضوع را در طول مبارزات انتخاباتی مخفی نگه داشت. به اعتقاد برخی اقتصاددانان بعید به نظر می‌رسد که حزب کارگر پیش از بدست گرفتن قدرت، از کمبود بودجه بی‌اطلاع بوده باشد.

حزب محافظه‌کار در جریان انتخابات اخیر متحمل یک شکست تاریخی شد. به دنبال این ناکامی ریشی سوناک از سمت نخست‌وزیری استعفا داد و اعلام کرد از رهبری این حزب نیز کناره‌گیری خواهد کرد. حزب محافظه‌کار درصدد است تا ماه نوامبر یک رهبر جدید برگزیند.

تا کنون جیمز کلورلی وزیر کشور پیشین، تام توگندهت وزیر امنیت پیشین، رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت و مل استراید وزیر پیشین کار و بازنشستگی برای تصدی این سمت نامزد شده‌اند.

در همین حال پریتی پاتل وزیر کشور سابق نیز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اکس و همچنین مقاله‌ای در روزنامه محافظه‌کار "تلگراف" ورود خود را به میدان رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار اعلام کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

هنوز مشخص نیست حزب کارگر برای رفع کمبود بودجه چه برنامه‌ای دارد و چگونه به این مشکل رسیدگی خواهد کرد. این حزب وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات نرخ مالیات بر درآمد، هزینه بیمه و مالیات بر ارزش افزوده را افزایش نخواهد داد و ریچل ریوز، وزیر خزانه‌داری مجبور است به این وعده‌ها پایبند بماند.

برخی رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند او قرار است در نطق خود در پارلمان، راه را برای افزایش مالیات‌‌ها در حوزه‌های دیگر در بودجه‌ بعدی هموار کند. روزنامه "فایننشال تایمز" نوشت ریوز قصد دارد برخی از پروژ‌ه‌های ساخت جاده‌ها و بیمارستان‌ را به تعویق بیاندازد.

مطلب قبلی...
28topA.jpg
شاه....؛ ف. م. سخن
مطلب بعدی...
kabbob.jpg
تهران کباب شد!


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy