Monday, Jul 29, 2024

صفحه نخست » "اردوغان پا جای پای صدام حسین مخلوع گذاشته است"

erdogan.jpgایندیپندنت فارسی - اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائيل روز یکشنبه در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر «ورود به اسرائیل مانند قره‌باغ و لیبی» با انتشار تصویری در اکس با تشبیه اردوغان به صدام حسین، رئیس جمهوری مخلوع عراق نوشت: «اردوغان پا جای پای صدام حسین گذاشته است و اسرائیل را تهدید به حمله می‌کند. فقط بگذارید به یاد بیاورد آنجا چه اتفاقی افتاد و چگونه به پایان رسید».

اردوغان روز یکشنبه طی سخنرانی، با حمایت از فلسطینیان و تهدید اسرائیل گفت: «همان‌طور که وارد قره‌باغ شدیم، همان‌طور که وارد لیبی شدیم، ممکن است با آنها [اسرائیل] نیز همین کار را انجام دهیم. کاری نیست که ما نتوانیم انجام دهیم».

ترکیه به اظهارنظر اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را با صدام حسین مقایسه کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو سرنوشتی مشابه آدولف هیتلر خواهد داشت. همچنین هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، اردوغان را «صدای وجدان بشریت» دانست. جودت ییلماز، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه، نیز اظهارات دولت نتانیاهو را «باطل و بی‌اثر» خواند و گفت: «بشریت در نهایت پیروز خواهد شد.»

وزیر امور خارجه اسرائیل، روز یکشنبه در واکنش به اظهارات اردوغان مبنی بر «ورود به اسرائیل مانند قره‌باغ و لیبی» با انتشار تصویری در اکس، با تشبیه اردوغان به صدام حسین نوشته بود: «اردوغان پا جای پای صدام حسین گذاشته است و اسرائیل را تهدید به حمله می‌کند. فقط بگذارید به یاد بیاورد آنجا چه اتفاقی افتاد و چگونه به پایان رسید.»

اردوغان روز یکشنبه با حمایت از فلسطینیان و تهدید اسرائیل گفت: «همان‌طور که وارد قره‌باغ شدیم، همان‌طور که وارد لیبی شدیم، ممکن است با آنها [اسرائیل] نیز همین کار را انجام دهیم. کاری نیست که ما نتوانیم انجام دهیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy