Sunday, Jul 28, 2024

صفحه نخست » واکنش ایلان ماسک و جونیور ترامپ به محدودیت ترور نافرجام ترامپ در گوگل

29-6.jpgایندیپندنت فارسی - ایلان ماسک و دونالد ترامپ جونیور در واکنش به گزارش‌ها درباره محدود شدن واژه‌های مربوط به ترور نافرجام ترامپ در فهرست پیشنهادهای خودکار گوگل آن را به مداخله انتخاباتی ربط دادند.

به گزارش نیویورک‌پست کاربران گوگل هنگام جستجوی واژه‌های خاص مربوط به ترور نافرجام ترامپ متوجه شدند که فهرست پیشنهاد خودکار گوگل، ترامپ را حذف می‌کند و موضوعات مرتبط با ترور افراد دیگر را پیشنهاد می‌دهد. برخی نمایندگان کنگره آمریکا، ایلان ماسک و دونالد ترامپ جونیور با انتشار تصاویری از نمونه‌های جستجوشده نشان دادند که پیشنهادات جستجوی گوگل برای سوالات مربوط به ترور نافرجام ترامپ در پنسیلوانیا خالی می‌ماند و تکمیل نمی‌شود.

براساس این گزارش، حتی زمانی که کل عبارت جستجوی «تلاش برای ترور» در نوار جستجوی صفحه اصلی گوگل تایپ شده باشد، از ترامپ خبری نیست. تکمیل خودکار گوگل در این مورد، اسم افرادی چون جان اف کندی، آبراهام لینکلن، جرالد فورد، رونالد ریگان و تدی روزولت را پیشنهاد می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

با این حال یکی از سخنگویان گوگل گفته است که هیچ «اقدام عامدانه‌ای در مورد این پیش‌بینی‌ها» انجام نشده است و سیستم‌های آن شامل «محافظت» در برابر پیش‌بینی‌های تکمیل خودکار «مرتبط با خشونت سیاسی» هستند. این سخنگو اما روشن نکرد که چرا این محدودیت فقط شامل اسم دونالد ترامپ شده است.

ایلان ماسک، مدیر و مالک شبکه اجتماعی اکس، تسلا و اسپیس‌اکس نوشت: «گوگل محدودیت جستجو برای رئیس جمهوری دونالد ترامپ را دارد! دخالت در انتخابات؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy