Tuesday, Jul 30, 2024

صفحه نخست » تحلیل اکبر گنجی درباره بازگشت پرستو صالحی به ایران

30-1.jpgاکبر گنجی - رضا پهلوی که از پرستو صالحی کمال استفاده را کرد، اینک در پی قربانی کردن او و استفاده از خون اوست پرستو صالحی برای دفاع از پادشاهی رضا پهلوی گفت که همه آخوندهای کثیف را دار خواهد زد و اعدام خواهد کرد.

فیلم های بیشمار او را از دیروز کانال های اقتدارگرایان منتشر می کنند و می گویند باید توبه کند و هزینه رفتارهایش را بپردازد. خانم صالحی به دلیل مشکلات مالی به ایران بر می گردد. به نوشته عباس میلانی در کتاب «شاه»، شاه دستکم یک میلیارد با خودش با خارج بُرد و ثروت اش یک میلیارد دلار بود.

اسناد سفارتخانه های انگلیس و آمریکا هم نوشته اند که در سال ۱۳۵۷، اشرف و شمس، ۱.۸ میلیارد دلار از طریق بانکهای غربی از ایران خارج کردند. ثروت فرح پهلوی هم دستکم یکصد ملیون دلار است. دلارهای دهه ۵۷ اکنون بسیار افزایش یافته اند.

آیا خاندان پهلوی قادر نیست یکی از فداییانشان را با کمک سر سوزنی از ثروتشان عظیم شان نجات دهد؟ چرا با او مانند هویدا رفتار می کنند؟ آیا آن همه سلطنت طلب ثروتمند نمی توانند کمکش نمی کنند؟ ادعای من این نیست که او را اعدام خواهند کرد، ولی مجازاتش می کنند و کاملاً غیر اخلاقی و غیر انسانی است که دو زن (صالحی و مادر بیمارش) قربانی رضا و یاسمین پهلوی شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy