Wednesday, Jul 31, 2024

صفحه نخست » خبر تکمیلی فوری درارتباط با ترور اسماعیل هنیه + موشک از ساختمان مجاور شلیک شده بود

تکمیلی: بابک تقوایی در توئیتر نوشت:

عوامل موساد در ایران از دو موشک ضد تانک اسپایک NLOS برای ترور اسماعیل هنیه تهران استفاده کردند. موشک اول به بدن او اصابت کرد و دومی تضمین کرد که او دیگر به این دنیا باز نخواهد گشت. فیلم آرشیو از کاربرد موشک ضد تانک اسپایک:

بابک تقوایی در ادامه نوشت رژیم ایران برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود در حفاظت از اسماعیل هنیه، به دروغ ادعا می کند که دو موشک ضد تانک که به محل اقامت هنیه اصابت کرده است، از خارج از ایران شلیک شده. این یک دروغ است زیرا Spike NLOS حداکثر برد ۳۲ کیلومتر دارد نه ۴۵۰ کیلومتری!

اسکای نیوز عربی نیز به نقل از منابع ایرانی گزارش داد: موشکی که محل اقامت هنیه را هدف قرار داد از ساختمان مجاور شلیک شده بود.

tweet8.jpg

foori3_063124.jpgحماس می‌گوید اسماعیل هنیه در اثر حمله هوایی اسرائیل کشته شد

خبرگزاری‌های ایران اعلام کردند اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد در محل اقامتش در تهران هدف حمله قرار گرفت و همراه یکی از محافظانش کشته شد.

روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد علت و ابعاد حمله به هنیه و کشته شدن او در حال بررسی است و نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.

حماس در بیانیه‌ای که صابرین نیوز منتشر کرده است، نوشت که «رهبر سیاسی جنبش حماس، در اثر حمله هوایی اسرائیل» کشته شده است.

پایگاه خبری المیادین حامی حزب الله لبنان به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد که موشکی که برای کشتن اسماعیل هنیه رهبر حماس در حمله به محل اقامت وی ​​در تهران مورد استفاده قرار گرفته شده، از کشور دیگری شلیک شده بوده است.

نیویورک تایمز: جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی در بیت خامنه‌ای برگزار می‌شود

نیویورک تایمز به نقل از دو مقام جمهوری اسلامی خبر داد جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در بیت علی خامنه‌ای برگزار خواهد شد و در این نشست اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز حضور خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: هنیه ساعت ۲ نیمه‌شب با اصابت پرتابه‌ای از هوا کشته شد

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، جزییاتی از کشته شدن اسماعیل هنیه ارائه کرد و گفت این اتفاق حدود ساعت دو نیمه‌شب رخ داده است.

بر اساس این خبر، او در یکی از «اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران» مستقر بود.

به گفته فارس، هنیه با «اصابت پرتابه‌ای از هوا» کشته شد.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره کشته شدن هنیه

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه ایکس خود از برگزاری «جلسه فوق‌العاده» این کمیسیون خبر داد.

او گفت این جلسه با موضوع کشته شدن اسماعیل هنیه و بررسی ابعاد آن امروز (چهارشنبه دهم مرداد) برگزار می‌شود.

t6.jpg

وزیر اطلاعات هفته پیش گفته بود شبکه نفوذ موساد در ایران از بین رفته است

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، سوم مرداد سال جاری با اشاره به این‌که «شبکه، دسترسی و توانمندی‌های موساد در ایران از بین رفته»، گفته بود: «متلاشی کردن شبکه نفوذ موساد نقطه عطف عملکرد وزارت اطلاعات در دولت رئیسی بود.»
خطیب افزوده بود: «شبکه، دسترسی و توانمندی‌های شبکه نفوذ موساد که شخصیت‌های علمی ما را ترور می‌کرد یا در مراکز حیاتی خرابکاری می‌کرد، از بین رفت.»

مایک والتز، عضو جمهوری‌خواه کنگره: حتی سپاه هم نتوانست از هنیه محافظت کند

مایک والتز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا، در واکنش به کشته شدن اسماعیل هنیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هنیه چهره تروریستی حماس بود. مردی که به آیت‌الله‌ها علاقه‌مند بود و در هتل‌های مجلل قطر و ترکیه، جلسه برگزار می‌کرد. او در حالی که مردم از فقر رنج می‌بردند، میلیون‌ها دلار از کالاهای قاچاق به غزه پول به دست آورد. حتی سپاه هم نتوانست از او محافظت کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy