Wednesday, Aug 28, 2024

صفحه نخست » هشدار: تصویر جسد خونی - تصویر دلخراش محمد میرموسوی

hoshdarbanner.jpgکشته شدن یک جوان گیلک پس از شکنجه در پاسگاه لنگرود

ایران وایر - بنا بر گزارش منابع محلی از لاهیجان، یک جوان گیلک به نام «سیدمحمد میرموسوی»، پس از دستگیری توسط مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی بر اثر شکنجه و ضرب و شتم شدید در «پاسگاه لنگرود» جان خود را از دست داده است.

به گفته منابع محلی این حادثه در روز شنبه سوم مرداد رخ داده و جسد بی جان محمد را خانواده‌اش تحویل شده است.

بر اساس ویدیوی دلخراشی که از پیکر آقای میرموسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آثار شکنجه شدید بر بدن او مشهود است. ایران‌وایر به دلیل دلخراش بودن این تصاویر از بازنشر آن معذور است.

آقای میرموسوی اهل روستای «سیدمحله» از بخش رودبنه شهرستان لاهیجان بود. پس از این حادثه مقامات امنیتی با اعمال فشار بر خانواده این جوان گیلک، آنان را از اطلاع‌رسانی درباره این واقعه منع کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به گفته منابع دادستان شهرستان لنگرود با تهدید خانواده، آنان را از هرگونه افشاگری بر حذر داشته و هشدار داده که در صورت انجام چنین اقدامی، ممکن است با پرونده‌سازی و بازداشت مواجه شوند.

ویدئویی از آثار شکنجه شدید بر بدن سیدمحمد میرموسوی، جوان کشته شده در بازداشت:

:::

خبر تکمیلی ایران ایترنشنال: بر اساس اعلام دادستان لاهیجان، برای ۵ تن از افسران نیروی انتظامی این شهرستان به اتهام دست‌داشتن در قتل زیر شکنجه یک جوان گیلک به نام سیدمحمد میرموسوی، در بازداشتگاه پاسگاه لنگرود در شنبه ۳ شهریور، قرار بازداشت موقت صادر شده است.

چهارشنبه ۷ شهریور ، ویدیویی دلخراش از پیکر بی‌جان این جوان جان‌باخته ۳۶ ساله منتشر شد که از زمان شستن پیکر او تهیه شده و آثار شکنجه شدید بر بدن او را نشان می‌‌دهد.

در این ویدیو، صدای کسانی شنیده می‌شود که در حال شستن پیکر او هستند و یکی از آن‌ها که به زبان کُردی صحبت می‌کند دو نقطه از پشت و کمر او را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد زخم‌های عمیق‌تری برداشته‌اند.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، سیدمحمد میرموسوی، اهل روستای سیدمحله از بخش رودبنه شهرستان لاهیجان است و در جریان یک نزاع محلی به دست ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی این شهرستان بازداشت شده و در نتیجه شکنجه و ضرب و شتم شدید در پاسگاه لنگرود جان خود را از دست داده است.

سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو گزارش داده که این جوان بازداشتی همان روز بازداشت زیر شکنجه جان‌باخته است اما با توجه به آثار کالبدشکافی روی سینه و شکم او، مشخص نیست پیکرش چه زمانی به خانواده‌اش تحویل داده شده است.

هه‌نگاو در ویدیویی که از مراسم خاکسپاری او منتشر کرده خبر داده که این مراسم سه‌شنبه ۶ شهریور انجام شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات امنیتی و دادستان لاهیجان خانواده سیدمحمد میرموسوی را زیر فشار گذاشته‌اند تا از اطلاع‌رسانی درباره قتل فرزندشان خودداری کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy