Thursday, Aug 1, 2024

صفحه نخست » مسعود پزشکیان هم با ترور اسماعیل هنیه در تهران سوخت

roostaee.jpgفرزانه روستایی

مسعود پزشکیان هیچگاه فکر نمی کرد که بازی سیاست در ایران چنین مار پله غدار و خطرناکی باشد و مارهای لانه کرده زیر عبای آخوندها همان روز اول رییس جمهور کشور را نیش بزنند. او نیت های خوبی دارد و پدر مهربانی برای فرزندانش است، اما نمی دانست اگر همان فردای پیروزی در انتخابات برای حزب الله و حماس پیام بفرستد و مواضع ضد اسراییلی اتخاذ کند امید به تغییر معادلات در ایران بر باد خواهد داد. او می توانست ریاست جمهوری خود را با ارسال پیام دوستی به جهان آغاز کند، اما دوستی با نیابتی ها را برگزید، در حالیکه روند حوادث به سمتی رفت که دیگرهیچیک از مقام های حزب الله و حماس از ترس جان جرات سفر به تهران را نخواهد داشت.

از نظر نیابتی ها، با ترور اسماعیل هنیه در قلب تهران و بغل گوش سپاه حفاظت انصارالله و سپاه حفاظت ولی امر، تا اطلاع ثانوی ایران لانه امن موساد است و تا تحقیقات شفاف و قانع کننده در باره ترور هنیه انجام نشود مانند تحقیقات دقیق و مفصلی که بعد از کشته شدن عماد مغنیه، انجام شد هیچکس دیگر به آخوندهای ایران اعتماد نخواهد کرد.

تله ای خطرناک برای حمهوری اسلامی

چرا اسرایییل اسماعیل هنیه را در تهران هدف قرار داد در حالیکه در سفرهای او به ترکیه مصر یا لبنان هم می شد او را ترور کرد. به احتمال زیاد به غیر از تحقیر جمهوری اسلامی، هدف اسراییل از این ترور و در این شرایط حساس این است که جمهوری اسلامی تحقیر شده حمله ناشیانه تری را علیه اسراییل شروع کند. اگر اخبار مکرری که می رسد در این ارتباط که فرمان حمله به اسراییل از سوی خامنه ای صادر شده است اسراییل به همه اهداف خود در ترور اسماعیل هنیه در تهران دست یافته است.

در صورت حمله جمهوری اسلامی به اسراییل بی شک آمریکا با همه توان خود به دفاع از اسراییل خواهد پرداخت و هر گونه تعلل یا کم کاری دولت آمریکا شانس اندک دمکرات ها برای غلبه بر ترامپ را بر باد خواهد داد. اگر نبروهای نظامی جمهوری اسلامی حمله به اسراییل را آغاز کنند بی شک اسراییل توانایی این را دارد تا به طیف وسیعی از تاسیسات زیربنایی کشور یا پایگاههای نظامی سپاه در سراسر کشور حمله کند. بی شک اداره کشور پس از چنین حمله انتقام جویانه ای بس دشوار خواهد شد و اتفاقا این همان جایی است که می شود گفت که چرا دولت پرویز پزشکیان با ترور اسماعیل هنیه در تهران سوخت.

یکی باید به پیروز انتخابات ریاست جمهوری می گفت که امنیت و آسایش و سرنوشت همه ایرانیان در قمار شخصی علی خامنه ای با اسراییل در معرض خطر جدی است. کسی باید به رییس جمهور جدید می گفت که پس از حمله ۷ اکتبر سال گذشته حماس به اسراییل شرایط امنیتی در اسراییل بشدت رو به وخامت گذاشته و اسراییل تصمیم گرفته است و چاره ای جز این ندارد که ناامنی خود را با جمهوری اسلامی به اشتراک بگذارد.


کسی باید به این رییس جمهور می گفت که برای حل سه بحران زیربنایی کمبود گاز برق و بنزین باید با جهان تنش زدایی کرد تا احتمالا شاید بعد از شش سال آثار بهبود شرایط اقتصادی و رفع بحران نفت و گاز و بنزین خود را نشان دهد.


مسعود پزشکیان همان روز اول در مقاله ای که در تهران تایمز منتشر کرد تاکید صریح داشت که هیچ تغییری در سیاست خارجی رخ نخواهد داد. او به صراحت گفت که روابط با چین و روسیه و نیز نیابتی ها اولویت اصلی دولت او خواهد بود. او ازعوارض هولناک تحریم های بین المللی بی اطلاع است. پیچیدگی های برجام را نمی فهمد و برای احیای آن هیچ پیشنهاد یا طرحی ندارد. از مقاله او می شد فهمید که پزشکیان از عوارض خطرناک ادامه درگیری با اسراییل بی اطلاع است و در یادداشت او هیچ اشاره ای وجود نداشت مبنی بر اینکه دخالت های روسیه در ایران کشور را به مرز فروپاشی کشانده است. او اشاره ای به فساد هولناک ساختاری و سیستماتیک و شکلگیری مافیاهای متعدد اقتصادی نداشت چون تحلیل دقیقی از شرایط کشور ندارد. پزشکیان در هیچ جایی به این هم اشاره نداشت که آزادی های سیاسی و آزادی بیان، آزاد بودن مطبوعات و تسهیل دسترسی مردم به اینترنت گام هایی است که می تواند به نکبت سوء مدیریت سه سال دولت رییسی پایان داد.

معضلی به نام نهج البلاغه

اوضاع بحرانی تر از این است که با نهج البلاغه بتوان یک سانتیمتر از مسايل را حل کرد. یک موشک ارتش اسراییل از کانال نفوذی های موساد دیروز میهمان رییس جمهور مملکت را به قتل رساند. اما این عملیات هیچ ربطی به این ندارد که جواد اوجی وزیر نفت دولت ابراهیم رییسی چند روز قبل از تحلیف پزشکیان قرارداد ۳۰ ساله واردات گاز از روسیه را با کرملین امضا کرده که ترکمنچای جدیدی است. عملیات اسراییل که تحقیری تاریخی را به نظام تحمیل کرد ربطی به این ندارد که روس ها و چینی ها طی چند سال گذشته به عنوان متحدان دولت پزشکیان حداقل پنج بار در بیانیه های رسمی مختلف تمامیت ارضی کشور را زیر سوال برده و وعده واگذاری جزایر ایرانی به اعراب را داده اند. آیا با نهج البلاغه می توان دست روسها را از کشور کوتاه کرد!؟


ترور اسماعیل هنیه در تهران تله ای است که ممکن است موجب ناامنی شدید در کشور شود و کنترل اداره امور را از دست خارج کند. این همان تلاش اسراییل برای به اشتراک گذاشتن ناامنی با ایران است. اما همان نهادهایی که از کشتار مردم اکراین حمایت می کنند، کشور را تا حلقوم پر از مهاجران افغان کرده اند و در ضمن، تامین موشک و پهپاد برای حزب الله لبنان و حوثی های یمن را در مقایسه با تامین آب و برق و گاز و بنزین مردم ایران در اولویت می دانند مسئول بروز فجایعی هستند که خدا کند با درگیری با اسراییل بروز نکند.

این ویدئو به بررسی علل و عواقب درگیری ایران و ایراییل و نقش دولت مسعود پزشکیان می پردازد

:*:



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy