Thursday, Aug 1, 2024

صفحه نخست » العین فارسی: آیا هنیه به دست ایرانیان ترور شد؟

soal.jpgیک سیاستمدار عراقی نزدیک به ایران که نخواست نامش فاش شود به العین فارسی گفت که اسماعیل هنیه در تهران در یک مجتمع امنیتی سپاه پاسداران در بخش شمال غربی کاخ سبز در مجتمع سعد‌آباد تهران کشته شد. او همچنین اطلاعیه سپاه پاسداران را درباره اینکه محل ترور هنیه یکی از «اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران» بوده است، را رد کرد

گزارش العین فارسی:

افشای اطلاعات جدیدی از «ترور هنیه»؛ او به دست ایرانیان ترور شد؟

یک سیاستمدار عراقی نزدیک به ایران به العین فارسی می‌گوید که اسماعیل هنیه در شمال کاخ سبز در سعدآباد در تهران هدف قرار گرفت.

به گفته این سیاستمدار عراقی نزدیک به ایران که نخواست نام او فاش شود، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران در یک مجتمع امنیتی سپاه پاسداران در بخش شمال غربی کاخ سبز در مجتمع سعد‌آباد تهران هدف قرار گرفت و کشته شد.

پیش از این، سپاه پاسداران در بیانیه‌ خود زمان حمله منجر به کشته شدن هنیه را دو نیمه‌شب اعلام کرده و نوشته بود او که در یکی از «اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران» مستقر بود با «اصابت پرتابه‌ای از هوا» کشته شده است.

اما این سیاستمدار عراقی مطلع، اظهارات سپاه پاسداران ایران را رد و گفت که او در یکی از «اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران» کشته نشده اما در بخش شمال غربی کاخ سبز در مجتمع سعد‌آباد تهران هدف قرار گرفته و ترور شده است.

این منبع همچنین فاش کرده است که اهالی این منطقه پیش از این از شنیده شدن صدای انفجار در این مکان در حوالی ساعت ۲ بامداد ۱۰ مردادماه خبر داده بودند.

گفتنی است که اردوگاه «بسیج الزهرا»، بخشی از محوطه مجتمع تاریخی سعد‌آباد تهران است که در ۴ دهه گذشته سپاه آن را به تصرف درآورده است.

این مجتمع امنیتی دو درب اصلی یکی به منطقه دربند و یکی به جاده اصلی کاخ سبز سعدآباد دارد.

مجموعه سعدآباد با تقریبا ۶۰۰ متر طول و ۵۰۰ متر عرض، حدود ۳۰۰ هکتار مساحت دارد و سال‌هاست که جمهوری اسلامی از آن برای مراسم‌های مختلف دولتی استفاده می‌کند.

«هنیه» به دست ایرانیان ترور شد؟

این مقام عراقی همچنین در ادامه فرضیه ترور اسماعیل هنیه توسط دستان ایرانی مورد حمایت موساد اسرائیلی را رد نکرده و گفته است : «این امر بعید نیست، زیرا اسرائیل در سال‌های گذشته عملیات‌های زیادی را در داخل ایران انجام داده است.»

با این حال جزییات عملیات منجر به کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس علنی نشده و موقعیت مکانی که او آنجا کشته شده به طور دقیق مشخص نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy