Friday, Aug 2, 2024

صفحه نخست » چرا اسرائیل تهران را برای ترور اسماعیل هنیه انتخاب کرد نه دوحه؟

terroriran.jpgالعين فارسی - تحلیلی که روزنامه اسراییلی "جروزالم پست" انجام داد، دلیل انتخاب تهران، پایتخت ایران را برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، و نه دوحه را که او بیشتر اوقات در آنجا زندگی می‌کند، فاش کرد.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در محل اقامتش در تهران هدف حمله قرار گرفت و همراه یکی از محافظانش کشته شد.

جروزالم پست به دلایل انتخاب تهران برای ترور اسماعیل هنیه اشاره و تاکید کرد: اسرائیل می‌توانست هنیه را در قطر ترور کند، اما به دلایل زیادی ایران را برای انجام این عملیات انتخاب کرد.

این روزنامه توضیح داد که برجسته‌ترین این دلایل «قرار دادن ایران بر سر دوراهی» و «آگاهی از حداکثر سطح پاسخ ایران» است.

منابع امنیتی اسرائیل توضیح دادند که انتخاب برای انجام ترور در قلب تهران دقیقاً به این دلیل بود که «هنیه تحت مسئولیت امنیتی ایران بوده است»؛ امری که ایران را به عنوان میزبان و تأمین‌کننده تروریسم در کانون توجه جهانی قرار داد.

این روزنامه اسرائیلی با اشاره به دلیل دیگری گفت: مدت زیادی است که ایران احساس می‌کند ممکن است عوامل خود را در خاورمیانه از دست بدهد؛ این همان موضوعی است که ایران پس از ترور هنیه در تهران به آن توجه کرد.

اسرائیل از حمله به گروه‌های نیابتی ایران در منطقه از جمله متحدانش در یمن، لبنان، عراق و غیره تردیدی نداشت.

جروزالم پست نیز می‌گوید که مقامات ارشد ایران از ماهیت درگیری که در سراسر خاورمیانه در حال گسترش است آگاه هستند و «آنها شروع به ترس از سرنوشت خود کرده‌اند».

این روزنامه در پایان نوشت: ترور هنیه این پیام را داد که هدف قرار دادن هر کسی ممکن است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy