Friday, Aug 2, 2024

صفحه نخست » یوسف پزشکیان، پسر رئیس جمهور: نکاتی درباره رابطه ما با اسرائیل

pezeshkian.jpgدکتریوسف پزشکیان*

1️⃣ جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست در حال مبارزه تمام عیار با اسرائیل است. به جز جنگ نظامی مستقیم، دشمنی اسرائیل تقریبا به همه عرصه‌ها کشیده است. ترور، تحریم، نفوذ در ساختار اداری و سیاسی کشور، جنگ رسانه‌ای، تحریک و تقویت گسل‌های داخلی، جنگ نظامی در کشورهای همسایه و همراه، پشتیبانی از گروه‌های معاند و برانداز و ... انکار جنگ با اسرائیل ساده‌لوحانه و کوته‌نظرانه است.

2️⃣ ترور و شهادت اسماعیل #هنیه که مهمان جمهوری اسلامی ایران نیز بود، خسارت بزرگ آشکار و غیر قابل جبرانی است. اما توجه داشته باشیم که ما سال‌هاست در معرض خسارت‌های پنهانی قرار داریم که مثل خوره به جان‌ کشورمان افتاده و مردم را خسته کرده است. فقر، اختلافات داخلی، بحث‌های خسته‌کننده سیاسی، فساد و تبعیض همگی سنگرهایی است که یک به یک عقب‌نشینی کرده‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم.

3️⃣ ‌ از آنجایی که ما در میدان‌های مختلفی داریم می‌جنگیم، استراتژی خود را باید همه‌جانبه و جامع‌نگرانه تنظیم کنیم. اگر بپذیریم میدان اصلی جنگ با اسرائیل نظامی نیست‌، و اتفاقا آن‌ها دوست دارند پای ما را به جنگ نظامی نیز بکشند، با تامل قدم‌هایمان را برمی‌داریم.

4️⃣ وقتی متوجه شدیم که میدان مبارزه گسترده است، روش‌های مبارزه نیز متنوع است و وظیفه هرکسی متناسب با فهم و دانش و توانش تعریف می‌شود. مبارزه اطلاعاتی، سیاسی و امنیتی متولی خود را دارد و آن‌ها باید وظایف خود را انجام دهند. کار بقیه مردم و دولت اصلاح امور کشور است‌. اصلاح امور کشور بزرگترين ضربه به اسرائیل است. مراقب باشیم که حواسمان را از موضوع اصلی پرت نکنند. موضوع اصلی کشور همچنان اقتصاد، معیشت، اختلافات داخلی، فساد، تبعیض و ناکارآمدی است.

5️⃣ مهم نیست ما روی دشمنی و دعوا با اسرائیل هم‌نظر هستیم یا نیستیم. چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید این دعوا وجود دارد. هر نظری درباره اسرائیل داشته باشیم، فرقی نمی‌کند اصلاح امور کشور راهبرد قابل توافق است. هر کس ایران را دوست دارد می‌تواند روی این گزینه توافق کند و کمک کند تا مشکلات مردم کمتر شود، اقتصاد کشور رشد کند و وحدت و همدلی بیشتر شود و این به ضرر اسرائیل است.

*فارغ التحصیل فیزیک از دانشگاه شریف



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy