Monday, Aug 5, 2024

صفحه نخست » بازداشت و ضرب و شتم یک دختر ۱۴ ساله توسط ماموران حجاب

hijabarrest.jpgایران وایر - سایت انصاف نیوز، روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد، ویدیویی از یک دوربین‌ مدار بسته را منتشر کرده که بازداشت و ضرب و شتم یک دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ به دست ماموران حجاب جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

مریم عباسی، مادر این دختر که ویدیو را در اختیار انصاف نیوز قرار داده گفته است که دخترش در یکم تیر ماه در خیابان وطن‌پور شمالی در تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

مادر این نوجوان ۱۴ ساله در شرح بازداشت و ضرب و شتم دخترش گفته: روز یکم تیرماه درحالیکه دختر ۱۴ ساله‌اش همراه دوستش در حال مخفی کردن خود پشت پست برق بوده‌اند تا دیده نشوند «ون گشت ارشاد» سراغ آن‌ها می‌آید و با خشونت آن‌ها را سوار ون می‌کند طوری که سر دخترش به پست برق کوبیده می‌شود.

خانم عباسی با بیان اینکه ضرب و شتم دخترش بدون هیچ برخورد کلامی انجام شده گفته در داخل ون نیز برخوردها با دختر او ادامه پیدا کرده است.

مادر این دختر نوجوان که نامش نفس حاجی شریف است به انصاف نیوز گفته وقتی ساعت ۸ شب در پی تماس دوست دخترش به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه می‌کند دخترش را در وضعیتی بد ی می‌بیند. او گفته: «دخترم را با صورتی زخمی، لب‌های ورم کرده، گردن کبود، لباس پاره پاره و صدایی که در نمی‌آمد دیدم. چشماش از هم باز نمی‌شد اینقدر گریه کرده بود.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مادر نفس حاجی شریف می‌گوید برخورد ماموران در محل پلیس امنیت اخلاقی با او «طلبکارانه» بوده است: او در شرح مواجهه خود با ماموران گفته است: «گفتند ۲ انگشت مامور ما در رفته و شما باید رضایت ایشان را بگیرید چون دختر من مقاومت کرده است. صغر سن دخترم را یادآوری کردم. گفتند از ۹ سالگی باید حجاب رعایت شود. پاسخ دادم که طبق ماده ۴۹ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی به این شکل شامل حال طفل نمی‌شود. این حد از ضرب و شتم که به هیچ وجه شامل حال بزرگسال هم نمی‌شود.»

مریم عباسی به سایت انصاف نیوز گفته پیگیری‌های او تا به حال تا آنجایی جواب داده که قاضی کشیک دادسرای نظامی اجازه‌ی گرفتن فیلم دوربین مداربسته را به او داده است و از آن به بعد دیگر تا به حال پاسخی نگرفته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy