Wednesday, Aug 7, 2024

صفحه نخست » واشنگتن‌پست: جمهوری اسلامی ممکن است در برنامه خود برای حمله به اسرائیل تجدید نظر کرده باشد

wapo2.jpgواشینگتن‌پست به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش داد نمایش قدرت دولت آمریکا در هفته اخیر و هشدار محرمانه واشینگتن به جمهوری اسلامی از طریق سفارت سوییس و دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، ممکن است تهران را از حمله تلافی‌جویانه علیه اسرائیل منصرف کرده باشد.
خبرنامه گویا - بر اساس گزارش واشنگتن پست، استقرار سریع تجهیزات نظامی توسط نیروهای آمریکایی در منطقه و ارسال پیام‌های هشداردهنده به جمهوری اسلامی در خصوص پیامدهای احتمالی حمله به اسرائیل برای دولت جدید پزشکیان ممکن است جمهوری اسلامی را به تجدیدنظر در طرح خود وادار کند.
یک مقام ارشد دولت بایدن به واشنگتن‌پست گفت جمهوری اسلامی از تعهد استوار آمریکا به حفاظت از منافع خود و متحدانش آگاه است. به منظور تأکید بر این اصل، ما مقدار قابل توجهی از تجهیزات نظامی خود را به منطقه منتقل کرده ایم.
اگرچه جمهوری اسلامی مدعی شده که یک موشک اسرائیلی شلیک شده به ساختمان هنیه او را به قتل رسانده است، مقامات دولت بایدن می گویند که رژیم به طور خصوصی اعتراف کرده که یک بمب جاسازی شده در اتاق او عامل ترور او بوده است. به گزارش واشنگتن‌پست این افشاگری ممکن است باعث شود که جمهوری اسلامی در برنامه های خود برای یک پاسخ قاطع تجدید نظر کند.
مقامات کاخ سفید می گویند که حزب الله مورد دیگری است و ممکن است تصمیم خود به افزایش تنش با اسرائیل را ادامه دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy