Thursday, Aug 8, 2024

صفحه نخست » «شاهزاده سرین» به بیش از ۹ سال زندان محکوم شد

shazdeh.jpgایران وایر - وکیل «سرین بدیعی»، مشهور به «شاهزاده سرین»، اینفلوئنسری که پس از بازگشت به ایران از آمریکا بازداشت شده، اعلام کرد که موکلش به بیش از نُه سال زندان محکوم شده است.

«علی شریف‌زاده اردکانی»، وکیل سرین بدیعی، در گفتگو با امتداد گفت: «حکم سرین بدیعی، مشهور به «شاهزاده سرین» صادر شد؛ ۶۶ ماه حبس به دلیل تشویق به فساد و فحشا، ۳۶ ماه حبس به دلیل توهین به مقدسات، ۷ ماه ۱۶ روز حبس به واسطه فعالیت تبليغی علیه نظام و ۲ سال ممنوعیت از خروج و ممنوعیت فعالیت درفضای مجازی.»

شریف‌زاده اردکانی افزوده: «سه عنوان اتهامی «توهین به مقدسات»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویق مردم به فساد و فحشا» در پرونده موکلم مبنای صدور حکم قرار گرفته است.»

این وکیل دادگستری افزوده که موکلش اقامت آمریکا را داشته با این حال تابعیت او نیوزلندی است و سفارت این کشور نیز از این پرونده مطلع شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او همچنین گفته: «موکلم به مدت دو هفته در بیمارستان روزبه تهران بستری بوده و به بیماری اختلال دوقطبی مبتلاست. ما تقاضا کردیم که مجددا او را به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی بفرستند.» آقای شریف‌زاده افزوده: «سرین به نظر ما، سوای اینکه مجرم باشد، بیمار است. شخصی که از آمریکا از طریق مشهد به ایران آمده و عنوان می‌کند که هدفش اعلام پیام صلح، صفا و دوستی ایران به دنیا بوده است. به گفته موکلم، او بنا داشته تا اعلام کند؛ ایران یک کشور تروریستی نیست.»

روز ششم فروردین امسال، «مهدی کشت‌دار»، مدیرعامل خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در شبکه اجتماعی ایکس، سرین بدیعی را «فرد هتاک به مقدسات» معرفی کرد و گفت او در استان البرز دستگیر شده است.

سرین بدیعی، تبعه ایرانی-نیوزلندی مشهور به «شاهزاده سرین»، از سلبرتی‌های جنجالی فضای مجازی بود که در اوایل فروردین ماه امسال با انتشار ویدیوهایی اعلام کرد به ایران بازگشته است. سرین، در صفحات فارسی خود را «سرین بدیعی» معرفی می‌کرد و خودش را بازمانده شاهان ساسانی می‌دانست و لقب «شاهزاده سرین» را به خود داده بود.

وکیل او در تشریح وضعیت سرین در زندان گفته: «در حال حاضر در زندان برای گذران شرایط، دچار مشکل مالی بوده و ما این مسئله را به چند تن از آشنایان موکل و سفارت نیوزلند هم اعلام کرده‌ایم. ما در پی صدور این حکم از طریق دادگاه تجدیدنظر کرج پرونده را پیگیری خواهیم کرد. به واسطه بیماری دوقطبی موکل که نوعی اسکیزوفرنی محسوب شده و هر از گاهی دچار جنون آنی می‌شود، یادآور می‌شویم که این نوع از بیماری به عبارتی مورد ابتلای مجانینی بوده که دائم‌المجنون نباشند.»

وکیا سرین بدیعی اظهار امیدواری کرد که «با توجه به موارد مورد اشاره در جهت اثبات عدم ثبات روانی موکل، حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر کرج مورد بررسی دقیق قضات قرار بگیرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy