Thursday, Aug 8, 2024

صفحه نخست » همکار سابق بی بی سی به خاطر تجاوز به بیش از ۳۰ سگ راهی زندان شد

- آدام بریتون، مرد بریتانیایی متخصص کروکودیل‌شناسی، در استرالیا به اتهام آزار و رابطه جنسی با ده‌ها سگ و سوء استفاده از کودکان به بیش از ۱۰ سال زندان محکوم شد

- او که ویدیوی آزار حیوانات را منتشر می‌کرد، سابقه همکاری با بی‌بی‌سی و نشنال جئوگرافیک را داشته است

dogz.jpgبی بی سی - یک جانورشناس برجسته بریتانیایی متخصص خانواده تمساحان در پی اعتراف به آزار جنسی مرگبار ده‌ها سگ در استرالیا، به ۱۰ سال و پنج ماه حبس محکوم شد. این پرونده موجب شوک و وحشت در سراسر این کشور شده است.

هشدار: این مطلب حاوی جزئیات ناراحت‌کننده‌ای از حیوان‌آزاری و کودک‌آزاری است.

آدام بریتون، جانورشناس پیشرو که در کارنامه‌اش مستندهایی برای بی‌بی‌سی و نشنال جئوگرافیک دیده می‌شود، به ۵۶ مورد مربوط به تجاوز جنسی به حیوانات و حیوان‌آزاری اعتراف کرده است.

او همچنین به چهار مورد در اختیار داشتن محتوای کودک‌آزاری هم اعتراف کرده است.

mailonline.jpgدر دادگاه عالی قلمرو شمالی استرالیا مطرح شد که این مرد ۵۳ ساله از خود در حال شکنجه حیوانات تا زمانی که تقریباً همه آنها کشته می‌شدند فیلم می‌گرفت و سپس ویدیوها را با نام مستعار به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذاشت.

آزارهای او تا سال‌ها مخفی مانده بود، تا اینکه در آوریل ۲۰۲۲ در یکی از ویدیوها سرنخی از او آشکار شد. بریتون پس از بازرسی خانه‌اش در حومه شهر داروین دستگیر شد و محتوای سوءاستفاده از کودکان هم در لپ‌تاپش کشف شد.

بسیاری از جزئیات جنایات بریتون به حدی آزاردهنده است که قابل انتشار نیست و آنچنان «شنیع» بوده که قاضی به حضار در دادگاه هشدار داد که ممکن است موجب «حمله عصبی» شود.

در جریان دادرسی و وقتی مستندات پرونده خوانده می شد، بعضی از حاضران به سرعت صحن دادگاه را ترک کردند. دیگر افرادی که در جایگاه مردمی نشسته بودند، به گریه افتاده بودند و به بریتون فحش می دادند. او گاهی سرش را پائین می‌انداخت و با دستمال کاغذی صورتش را لمس می‌کرد.

قاضی گرانت با «منحرف» خواندن بریتون خواند، گفت: «لذت محض» مجرم در شکنجه حیوانات «به طرز حال‌به‌هم‌زنی مشهود بود».

مایکل گرانت٬ قاضی ارشد به بریتون گفت: «فساد اخلاقی تو خارج از درک هر انسان عادی است».

با احتساب زمان حبسی که برایتون تاکنون گذرانده٬ او ممکن است بتواند در آوریل ۲۰۲۸ واجد شرایط آزادی مشروط شود. او همچنین مادام‌العمر از نگهداری هر نوع جانور پستانداری منع شده است.

وکیل آقای بریتون ادعا کرده که رفتار او ناشی از یک اختلال نادر است که باعث ایجاد علاقه‌ جنسی شدید و غیرعادی می‌شود.

وکلایش نامه‌ای را در دادگاه قرائت کردند که او از «جنایت‌های تحقیرآمیز» عذرخواهی کرده است.

در این بیانیه آمده است: «از درد و زجری که به حیوانات بی‌گناه و در نتیجه خانواده‌ام، دوستان و اعضای جامعه وارد کردم، عمیقا متأسفم.»

او با تاکید بر اینکه خانواده اش به‌هیچ وجه در جریان جرائمش نبوده است، نوشت: «به دنبال درمان طولانی مدت خواهم بود و... راهی به سوی رستگاری خواهم یافت.»

چند دهه آزار جنسی مرگبار حیوانات چگونه لو رفت؟

بریتون در یورکشر غربی بریتانیا متولد شد و حدود ۲۰ سال پیش برای تحقیق درباره تمساح‌ها به استرالیا رفت. او با مدرک دکترای تخصصی در حوزه جانورشناسی٬ به عنوان یک کارشناس برجسته در این زمینه شهرت جهانی کسب کرده بود. او حتی در جریان فیلمبرداری قسمتی از مجموعه مستند «زندگی خونسردها» میزبان سر دیوید اتنبرو٬ مجری معروف بی‌بی‌سی و یکی از مشهورترین مستندسازان طبیعت، در ملک خود بود.

اهالی محلی به رسانه‌ها گفته‌اند که بریتون فردی آرام اما پرشور در دفاع از حیوانات به نظر می‌رسید.

اما مدارک دادگاه برملا کرد او «علاقه جنسی سادیستی» به حیوانات داشت. متن تبادل نظرهای او با افراد «همفکر» در اتاق‌های گفتگوی مخفی آنلاین، نشان می‌دهد که بریتون چگونه از ۱۳ سالگی آزار اسب‌ها را آغاز کرد.

او در یکی از این متن‌ها که در دادگاه ارائه شد، نوشته است: «من از کودکی در برابر حیوانات سادیست بودم، ولی این حسم را سرکوب کرده بودم. در چند سال اخیر دوباره این تمایلات را آزاد گذاشتم و دیگر نمی‌توانم آن را متوقف کنم. نمی‌خواهم متوقف کنم :)»

بریتون در دست‌کم یک دهه گذشته، حیوانات خانگی خود را مورد آزار قرار داده و صاحبان دیگر سگ‌ها را هم با فریب وادار کرده تا سگ‌هایشان را به او بسپارند.

او در یک چت تلگرامی که در دادگاه به عنوان مدرک ارائه شد، در این مورد نوشته است: «سگ‌های خودم مثل اعضای خانواده‌ام هستند و در برابر آنها حدومرزهایی دارم. من فقط سگ‌های دیگران را به شدت مورد آزار قرار می‌دهم... من هیچ ارتباط عاطفی با آن‌ها ندارم، آن‌ها برای من فقط بازیچه هستند٬ همین. سگ‌های بسیاری هستند که جای آنها را پر کنند.»

برایتون دست‌کم ۴۲ سگ را شکنجه کرده و از این میان ۳۹ سگ را کشته است. اما این میزان فقط نتیجه بررسی‌ها در ۱۸ ماه پیش از دستگیری او است که با این‌حال حجم گزارش دادگاه را به بیش از ۹۰ صفحه رسانده است.

او از طریق وب‌سایت خرید فروش آنلاین «گام‌تری استرالیا» صاحبان سگ‌هایی که به دلیل سفر یا مشغله‌های کاری حاضر به واگذاری سگ‌هایشان بودند را پیدا و با آنها ارتباط برقرار کرده و متقاعدشان می‌کرده تا سرپرستی سگ‌شان را به او بسپارند. اگر صاحبان حیوانات پس از واگذاری، احوال سگ جویا می‌شدند٬ بریتون دروغ‌پردازی می‌کرد و عکس‌های قدیمی سگ‌ها را برای‌شان می‌فرستاد.

اما در واقع، بریتون این حیوانات را در یک کانتینر حمل بار در محوطه ملک خود در حومه داروین استرالیا که با تجهیزات فیلم‌برداری مجهز بود، شکنجه می‌کرد و سپس فیلم‌های جنایات خود را با نام‌ مستعار در اینترنت منتشر می‌کرد. او این مکان را «اتاق شکنجه» خود نامیده بود.

او در این ویدیوها دیگران را در مورد نحوه انجام این رفتارها و از بین بردن شواهد آن راهنمایی می‌کرد.

برایتون گفته که پس از شکنجه و کشتن سگ‌ها، بقایای آنها را به خورد هشت تمساحی که در ملک خود داشت می‌داد.

او سرانجام پس از انتشار ویدیویی که در آن هشت سگ که همگی جز یکی توله‌ بودند را شکنجه می‌کرد، دستگیر شد. این ویدیو را کاربر ناشناسی برای پلیس فرستاده بود.

بریتون همواره تمام تلاش خود را می‌کرده تا در ویدیوهایش هویت و موقعیتش را مخفی نگه دارد اما در این تک‌ویدیو یک بند قلاده سگ به رنگ نارنجی روشن که ویژه شهر داروین است، در پس‌زمینه دیده می‌شد.

با این سرنخ بریتون سرانجام در آوریل ۲۰۲۲ دستگیر شد و آن زمان تاکنون در بازداشت است.

پلیس همچنین دستگاه‌های ضبط ویدیو، بقایای حیوانات شکنجه‌شده و یک لپ‌تاپ که حاوی ۱۵ فایل مربوط به سوءاستفاده از کودکان بود را هم از خانه او توقیف کرده است.

حامیان حیوانات می گویند که مورد آدام بریتون نیاز به مجازات شدیدتر برای حیوان آزاری را نشان می دهد.

بسیاری از کسانی که از سراسر استرالیا برای شرکت جلسه دادگاه سفر کرده بودند، پس از اعلام حکم، در تجمعی بیرون از ساختمان دادگاه از این حکم ابراز ناامیدی کردند، اما گفتند که این حکم به صاحبان حیوانات خانگی که بریتون از آنها سوء استفاده کرده است، تسلی می دهد.

ناتالی کری، فعالان حقوق حیوانات خطاب به بریتون گفت که او «درست در جایی است که باید باشد - در بند.»

خانم کری گفت: «زمانی مورد احترام و تقدیر بودی و اکنون مایه ننگ جامعه علمی هستی. هیچ کس دیگر هرگز با تحسین به تو نگاه نخواهد کرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy