Thursday, Aug 8, 2024

صفحه نخست » جمهوری اسلامی شده ماشین تولید نامسئله و تبدیل نامسئله به بحران!

shirazi.jpgشهاب الدین حائری شیرازی

حکومتها کارشان حل مسئله است نه اینکه چیزی را که اصلا مسئله نیست مبدل به مسئله کنند سپس مسائل و بحرانهای واقعی را کنار بگذارند و با تمرکز همه قوا بر حل آن نامسئله، آن چیزی که واقعا مسئله ایران و مردم نیست را بخواهند چاره کنند.

فی المثل مسئله و بحران واقعی ایران و مردم عبارت است از تحریم یا مسئله آب، اما ج ا می اید شبکه های مجازی را که اسباب کار مردم شده فیلتر می کند و یک چیز که مسئله ای نبود را به مسئله مبدل می کند بعد هم در کشاکش حکومت و مردم بر سر فیلترینگ، کلا آنچنان انرژی حاکمیت مصروف می شود که مسئله های واقعی فضایی برای مورد کنکاش شدن نمی یابند.

نامسئله های دیگر نظیر حجاب اجباری باز همین نقش را بازی می کنند در ناتوان کردن حاکمیت برای حل مسائل ایران و مردم، نظیر مسئله امنیت که چنین در تامین آن حتی برای میهمان ویژه شان ناتوان شده اند.

گمان می شود کلا این یک شیوه هست برای از یاد بردن مسئله های حل نشده.


یعنی با تولید نامسئله های جدید، ناتوانی در حل مسئله های اساسی و واقعی را می خواهند از یادها ببرند.


مردم به جای اینکه یقه حکومت را بگیرند که چرا با ناتوانی در حل مسئله تحریمها یا با ناکام سازی برجام، بیش از هزار میلیارد دلار ضرر وارد کردید به منافع ملی، ذهنشان مشغول دخترانشان است که رفتند سوپری خرید کنند!

دولت بایست با تمام توان ماشین تولید نامسئله را خاموش کند تا بتواند متمرکز بر حل مسئله شود.

الان دکترپزشکیان در حال انتخاب همکاران هستند خوب او بایست افراد توانمند را جمع کند اما ماشین تولید نامسئله شروع به کار می کند که بچه فلانی تبعه فلان کشور است پس نمی تواند همکار شما شود.

اما خودشان می دانند کسانی از جانب رهبری به مسئولیتهای مهمی منصوب می شوند حال آنکه فرزندانشان تبعه کشور دیگر شده اند.


اصلا تبعه کشور آمریکا شدن فرزند کجا و کارت سبز آمریکا داشتن آقا تهرانی مسئول جبهه پایداری و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس کجا.


بگذریم از اینکه اگر نقص بود تبعه خارجه بودن فرزند، که نیست، نباید حضرت نوح، نبی می شد به خاطر فررندش یا نباید آقای جنتی دبیرشورای نگهبان می شد به خاطر فرزندش که اعدام شد. چرا که تبعه خارجه شدن فرزند اصلا قرینه بر خیانت فرزند یا پدر نیست اما فرزند این بزرگوار رسما اعدامی است.

آقای پزشکیان بایست مراقب باشد بازی نخورد در فرایند تولید نامسئله ها، تا بتواند مسائل مملکت را حل کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy