Saturday, Aug 10, 2024

صفحه نخست » تعظیم و تقدیر سنگ‌نورد مدال آور جوان آمریکایی در المپیک از رضا علیپور

ایندیپندنت فارسی - ساموئل واتسون، سنگ‌نورد جوان آمریکایی و رقیب رضا علیپور، ورزشکار تیم ایران در بازی‌های المپیک پاریس، پس از کسب مدال برنز این رقابت‌ها با انتشار متنی در اینستاگرام از رقیب ایرانی‌اش تقدیر کرد.

climbinlarge.jpgواتسون با انتشار تصویری از تعظیم در برابر رضا علیپور، خطاب به او نوشت: «می خواهم عمیق ترین احترامم را برای رضا علیپور، اسطوره ورزش سنگ‌نوردی قائل باشم. همه، از جمله همه مدال‌آوران این بازی‌ها، بدون مشارکت شما در این جایگاه قرار نداشتند.

تو قهرمان من، ورزش کوهنوردی، ورزش سرعتی نوردی و ایران هستی. سپاس‌گزارم.» رضا علیپور سنگ‌نورد صاحب سبک ایرانی و اسطوره ورزش سنگ‌نوردی سرعتی، در بازی‌های المپیک پاریس تنها با ۱۴ صدم ثانیه اختلاف، رقابت را به ساموئل واتسون واگذار کرد و از دست‌یابی به مدال المپیک بازماند.

منوتو - رضا علیپور سی ساله اهل قزوین ، سنگنوردی صاحب سبک که در المپیک پاریس توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. به صفحه اینستاگرام رضا علیپور که نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید بسیار، میهن خود ایران را دوست دارد..

رضا علیپور، «میلیمتری» و با اختلاف تنها ۶ صدم ثانیه از دستیابی به مدال المپیک ناکام ماند. آقای علیپور در یکی از پست‌های اینستاگرامی نوشته بود: در دنیای ما، هزارم ثانیه‌ها از ثانیه‌ها بیش‌تر اهمیت دارند؛ همینقدر سخت، همین‌ اندازه بی‌رحم.

ویدیویی که در آن، رضا علیپور پس از از دست دادن مدال المپیک، می‌گوید شرمنده مردم ایران است بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است.


مقایسه امکانات آقای علیپور، «دخمه‌ای» که او در آن تمرین می‌کند با حریفانش از دیگر کشورها دل بسیاری را به درد آورد.

اولین مدال طلای تاریخ سنگنوردی ایران در مسابقات جهانی را رضا علیپور از آن خود کرده است. او همچنین برای اولین بار، ایران را در ماده سنگنوردی سرعت، صاحب سهمیه المپیک کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy