Monday, Aug 12, 2024

صفحه نخست » دهها کشته و زخمی در مانور خودزنی سپاه در غرب ایران

12-1.jpgایران اینترنشنال - فرماندار اسلام‌آباد غرب از انفجار و تخریب چند خانه و کشته شدن چهار نفر در اثر «نشت گاز» خبر داد اما شرکت گاز کرمانشاه اعلام کرد شبکه گاز سالم است. رییس آتش‌نشانی این شهر گفت با توجه به حجم تخریب، علت انفجار مشخص نیست. سپاه پاسداران در حال برگزاری رزمایشی نظامی در این منطقه است.

حمید رضا کرمی، فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت که تعداد کشته‌های انفجار منزل مسکونی در این شهرستان به چهار نفر رسیده است.

او به خبرگزاری مهر گفت که عصر روز یکشنبه، در اثر نشت گاز، یک منزل مسکونی منفجر و به صورت کامل تخریب شد و در پی آن، چند خانه دیگر نیز تخریب شدند یا آسیب دیدند.

در حالی که فرماندار اسلام‌آباد غرب نشت گاز را عامل انفجار اعلام کرده، شرکت گاز کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای از سالم بودن شبکه گاز‌رسانی خبر داده است.

از سوی دیگر، ایوب غلامی، رییس آتش‌نشانی اسلام آبادغرب گفت: «با توجه به حجم بالای تخریب، در حال حاضر نمی‌توان علت دقیق حادثه را عنوان کرد.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

خبرگزاری فارس در خبر خود در این زمینه اعلام کرده بود که انفجار در ساعت ۱۴:۳۹ در خیابان آوینی اسلام‌آبادغرب رخ داده است.

با این حال محمد باقر محمدی، مدیر‌عامل هلال‌احمر استان کرمانشاه، گفته است که این حادثه در ساعت ۱۶:۳۵ روز یکشنبه رخ داده است.

به گفته فرماندار اسلام‌آباد غرب، در این انفجار هشت نفر نیز مجروح شدند و یک نفر سالم از زیر آوار بیرون کشیده شد.

کرمی درباره علت این انفجار گفت هنوز جزییاتی در دست نیست و باید منتظر نظر کارشناسان ماند.

ساعاتی قبل خبرگزاری فارس نیز علت انفجار را نشت گاز اعلام کرده و گزارش داده بود که دو نفر در پی تخریب دو منزل مسکونی کشته و دو نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برگزاری رزمایش نظامی سپاه

پیشتر در روز یکشنبه، مراد باباخانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین، با اشاره به شنیده شدن صداهای انفجار در این شهرستان، گفت: «گروه توپخانه و موشکی۶٢ مومنون قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف برای حفظ و ارتقای سطح آمادگی رزمی نیروهای خود اقدام به برگزاری رزمایش کرده است.»

در حالی که مقام‌های نظامی و خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران خبری در این زمینه منتشر نکرده‌اند، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصر شیرین گفت این رزمایش به مدت پنج روز و تا روز سه‌شنبه هفته جاری در حوزه شهرستان‌های قصرشیرین و گیلان‌غرب ادامه خواهد داشت.

او گفت: «مردم نگران صدای انفجارهای ناشی از این رزمایش نباشند.»

دوشنبه هفته گذشته نیز رسانه‌های ایران از شنیده شدن سه صدای انفجار در سپاهان شهر اصفهان خبر دادند.

محمدرضا جان‌نثاری، معاون امنیتی استانداری اصفهان درباره علت این انفجارها گفت: «صدای انفجارها ناشی از اقدام آموزشی بوده است.»

پس از آن، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد صداهای انفجار در اصفهان مربوط به مانور آموزشی نیروهای دوره تکاوری دانشگاه علوم و فنون نظامی امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه بوده است.

پیشتر فیلمی از صابرین نیوز، کانال تلگرامی وابسته به سپاه، منتشر شده بود که ظاهرا لحظه وقوع این انفجارها را نشان می‌داد.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy