Saturday, Aug 17, 2024

صفحه نخست » سرنوشت و آینده کشور ایران به دست ملت ایران یا بیگانگان رقم خواهد خورد؟ جمشید عنبرستانی

iran.jpgکشورها و سرزمین هایی که در منطقه خاورمیانه قرارگرفته اند به استثنای اسراییل کشورهای اسلامی و مسلمان هستند. ایران نیز که یکی از بزرگترین، قدرتمندترین، ثروتمندترین و آبادترین کشورهای این منطقه به شمار میرفت، اکنون نزدیک به نیم قرن است تحت حاکمیت حکومت آخوندهای دزد و فاسد و جنایتکار و مدیریت مدیران و مسئولان رانت خوار و اختلاسگر و بیسواد و بی کفایت در حال تبدیل شدن به بیابان برهوت با ملتی فقیر و دردمند است و در مسیر فروپاشی و ایرانستان شدن پیش میرود.

هیچ حکومت دیکتاتوری در جهان به اندازه رژیم تبهکار و مافیایی ملایان در ایران به مردم کشور تحت حاکمیت خود ظلم و ستم و جفا روا نداشته است و هیچ ملتی در این دنیای پهناورنیز مانند مردم ایران در مقابل ظلم و ستم و جنایات حکومت ساکت و بی تفاوت نبوده است.

ایران کشوری ممتاز با ویژگیهای خاص و کم نظیر چه از نظر جغرافیایی و سوق الجیشی و چه منابع عظیم زیر زمینی و معادن در جهان است و از این جهت همواره در کانون توجه خاص قدرتهای جهانی و استعمارگران قرار داشته است. بهترین و ارزانترین وسیله ممکن که قدرتهای خارجی حداقل از دو قرن اخیر تا به امروز برای استثمار و استعمار و غارت ملت و کشور ایران از آن بهره گرفته اند، آخوند و ملا بوده است. این فرقه دینفروش و کلاش از دیرباز خاصه در دوران قاجاریه با نفوذی که در دربار و در جامعه داشتند برای رسیدن به پول و مکنت به هرخیانتی علیه ملت و کشور تن میدادند و خواسته های استعمارگران خاصه انگلیسی ها را تا جایی که در توان داشتند عملی می ساختند. آخوندهای گردن کلفت در آن دوره از مشاوران نزدیک پادشاهان مذهبی و خرافاتی قاجار به حساب می آمدند و از این جهت نقش مهمی دربرانگیختن و تهییج پادشاه برای جنگ با روسها داشته اند که نتیجه آن جنگ های نا برابر قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای شد که بخشهای وسیعی از خاک ایران توسط روسها از ایران دزدیده و تجزیه شد.

حکومت ایرانفروش ملایان نیز با عقد قراردادهای ضد ملی و خائنانه پنهان و آشکار با چین کمونیست و روسیه آب و خاک و منابع ملی ایران را به حراج گذاشته است. واگذاری بخش وسیعی از قلمرو آبی ایران در دریای خزر به روسیه یکی ازنمونه های بارز وطنفروشی حکومت ضد ایرانی ملایان است.

بلایی که با توطئه و دسیسه آمریکا و شرکای اروپایی این کشور در سال شوم پنجاه و هفت علیه شاه و با فروپاشی نظام پادشاهی بر کشور و ملت ایران نازل شد نیز با رهبری ملایان به انجام رسانده شد.

اعتراضات سراسری و ضد حکومتی مردم ایران که به دفعات و در زمانهای مختلف در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک کشور شکل گرفت و توجه جهانیان را به سوی خود جلب کرد، همواره با یک جمعیت محدود و یک اقلیت شجاع از مردم میهن پرست و آزادیخواه ایران اعتراضات شروع و با سرکوب وحشیانه حکومت خاتمه یافته است. اما هر یک از آن اعتراضات ضد حکومتی وحشت سرنگونی را در وجود سران و فرماندهان نیروهای سرکوبگر حکومت بیدار کرده است، زیرا پس از پایان اعتراضات سرکوب شده، مسئولان نظامی و امنیتی اعتراف میکردند که کنترل اوضاع بسیار دشوار بود و یک خطر جدی از سوی معترضان موجودیت نظام را تهدید میکرد.

سکوت خیانت بار قشر خاکستری و عدم حمایت آنان از آزادیخواهان در اعتراضات خیابانی در طی سالیان گذشته باعث بقا و استمرار حکومت ضد ایرانی ملایان و نکبت و مصیبتی که خود آنان نیز در آن غوطه ور هستند شده است.

سایه شوم فقر و فساد، فحشا و اعتیاد، زورگیری و دزدی و ناامنی در سراسر کشور گسترده شده است. سکوت و بیتفاوتی مردم به این همه مصیبت و فلاکت باعث خو گرفتن آنان به این وضعیت نکبت بار شده است.

دیکتاتورها بدون کشتار و خفقان مردم نمیتوانند به بقای خود ادامه دهند و ملتی که از ترس کشته شدن مقابل رفتارهای وحشیانه و جنایات و فساد و خیانت های دیکتاتورو مزدورانش سکوت و مماشات کند به ملتی تو سری خور و بی اراده تبدیل میشود.

دیکتاتورها زمانیکه اکثریت ملت خشمگین و به جان آمده را در مقابل خود ببینند اگر توانایی کنترل خشم مردم را داشته باشند با فریبکاری و وعده وعید دادن سعی در فرونشاندن خشم آنان میکنند، در غیر این صورت پا به فرار میگذارند تا به دست مردم اسیر و مجازات نشوند. نمونه زنده آن پیروزی مردم بنگلادش در مقابل دیکتاتور حاکم بر این کشوربود که با اتحاد و ادامه مبارزه و ترک نکردن خیابانها در طی چند هفته سرانجام دیکتاتوررا مجبوربه فراراز کشور کردند.

مردم ناراضی و معترض در بنگلادش نه اپوزیسیونهای رنگارنگ و پر ادعای خارج نشین داشتند و نه دنبال رهبری فرد یا گروه سیاسی خاصی بودند. فرماندهان میدانی در کنار مردم اعتراضات را رهبری و به پیروزی رساندند و پس از فرار دیکتاتور از کشور و فروپاشی حکومت و دولت، فرماندهان میدانی با رضایت مردم از یک فرد میهن دوست و عالم و دانشمند که برنده جایزه نوبل هم شده است درخواست کردند تا به طور موقت رهبری و اداره کشور را بدست گیرد تا کشور دچار هرج و مرج نشود.

نیروهای نظامی در هر کشوری طبق قوانین باید دستورات مافوق و فرماندهان خود را اجرا کنند. در کشورهایی که حکومت و حاکمان به فساد آلوده هستند سران و فرماندهان عالیرتبه نظامی و امنیتی نیز از افراد فاسد و حامی حکومت انتخاب میشوند که در صورت لزوم قدرت و تمایل سرکوب مخالفان رژیم (مردم) را داشته باشند. اما اکثرفرماندهان میانی نظامی که در واقع مجبور به اجرای دستورات فرماندهان مافوق خود هستند اما تمایلی به سرکوب مردم کشور خود در اعتراضات ضد حکومتی را ندارند و اگر اعتراضات در مقیاس گسترده و سراسری و میلیونی رخ دهد آنگاه فرماندهان میانی نظامی با اطمینان بیشتر درکنار مردم قرار میگیرند و به فرمان مقامات عالی رتبه و مافوق خود برای سرکوب معترضان توجهی نمیکنند که این امر امنیت مردم را در تظاهرات گسترده علیه حکومت افزایش داده و سرنگونی دیکتاتور و رژیم او را تسهیل میکند.

ملت بزرگ ایران هم اگر اراده کند توانایی و قدرت لازم را دارد تا با همبستگی ملی و با اعتراضات گسترده و میلیونی در خیابانها و میادین شهرها در سراسر کشور حکومت دیکتاتوری ملایان را به چالش بکشد و پایان آن را رقم بزند.

در وضعیت کنونی و تهدیدات جنگی رژیم ملایان علیه کشور اسراییل به خاطر به هلاکت رسیدن رهبر فلسطینی حماس در تهران و از طرفی حضور گسترده و همه جانبه و بی سابقه نظامی آمریکا در منطقه با وجود اینکه حضور خود را برای بازدارندگی از شروع و گسترش جنگ توسط حکومت ملایان و نیروهای نیابتی آن در منطقه قلمداد میکند اما این نمیتواند اصل و همه ماجرا باشد. زیرا شرایط ملتهب کنونی در منطقه بهترین زمان ممکن برای اسراییل است تا با کمک آمریکا یک ضربه کاری به دشمنان کوچک و بزرگ خود وارد آورد و آمریکا هم میتواند از همین فرصت پیش آمده با نابودی سازمانهای تروریستی اسلامی و نیروهای نیابتی رژیم ملایان در ایجاد نظم نوین سیاسی و ثبات و امنیت در منطقه بهره گیری کند، که در این صورت کشورایران بزرگترین ضربات را با نابودی زیرساختهای حیاتی آن متحمل خواهد شد و شاید فروپاشی کشور را نیز سبب شود.

اکنون که کشورایران در اثر تهدیدات جنگی حکومت ملایان و نیروهای نیابتی و مزدور رژیم در منطقه علیه کشور اسراییل با خطرات بزرگ و غیرمنتظره ای مواجه شده است، ملت ایران نباید به انتظار اینکه چه خواهد شد بنشیند و باید برای نجات خود و کشورتا دیر نشده خیابانهای شهرهای بزرگ و کوچک کشور را با حضورسراسری و میلیونی خود به تصرف درآورد تا انگیزه هر گونه تعرض نظامی بیگانگان به خاک ایران را متوقف کند و با به چالش کشیدن این رژیم وحشی و ضد ایرانی تکلیف خود را یکبار برای همیشه با آن روشن کند و آزادی خود و کشور را رقم بزند.

جمشید عنبرستانی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy